بانوی قایقران گیلانی نایب قهرمان مسابقات انتخابی المپیک شد
بانوی قایقران گیلانی نایب قهرمان مسابقات انتخابی المپیک شد
معین نیوز_نازنین ملایی قایقران گیلانی عنوان نایب قهرمانی مسابقات انتخابی المپیک را کسب کرد.

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رقابت های قایقرانی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و انتخابی المپیک توکیو ، در ژاپن پیگیری شد که در نهایت نازنین ملایی ملی پوش شایسته استان گیلان مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.

مرتضی ورزلدوست افزود: این قایقران شایسته و ارزنده استان گیلان در روئینگ تکنفره سنگین وزن بانوان و در مرحله فینال با حریفانی از کشورهای چین تایپه، ژاپن، ویتنام، قزاقستان و کره جنوبی به رقابت پرداخت.

وی ادامه داد: نازنینی ملایی در پایان مرحله فینال این مسابقات با ثبت زمان ۷:۵۰.۵۳ دقیقه پس از قایقرانی از کشور میزبان (ژاپن) در رده دوم قرار گرفت تا در نهایت مقام ارزشمندی را کسب کند.

وی بیان کرد: با توجه به کسب مقام نایب قهرمانی دیگر قایقران کشورمان در بخش مردان ، تیم روئینگ ایران صاحب یک سهمیه المپیک شد و فدراسیون قایقرانی ایران باید بین دو ماده‌ای که صاحب مدال نقره شده است، یک قایقران را برای حضور در المپیک معرفی کند.

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: با این وجود، نازنین ملایی قایقران ملی پوش و شایسته استان گیلان شانس حضور در رقابت های المپیک توکیو را دارد که البته این امر منوط به تصمیم فدراسیون قایقرانی است که بین دو ورزشکاری که موفق به کسب مدال نقره شده اند، کدام یک شانس حضور در  رقابتهای المپیک توکیو را کسب خواهد کرد.

ورزلدوست تصریح کرد: پیش از این ، علی آقامیرزایی در رشته کایاک قایقرانی ، آرمین هادی پور در رشته تکواندو ، محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر تیمی و انفرادی و سارا بهمنیار نیز در رشته کاراته، از استان گیلان موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شدند.

نازنین ملایی قایقران گیلانی در رشته روئینگ فعالیت دارد، این قایقران برجسته استان گیلان تاکنون مدال ها و عناوین قهرمانی زیادی را در مسابقات کشوری و آسیایی کسب کرده که می توان به کسب مدال طلا در مسابقات کاپ آسیا و همچنین دو مدال نقره و برنز بازی های آسیایی اشاره کرد.

روئینگ یک رشتهٔ ورزشی است که در آن ورزش‌کاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت  می‌پردازند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن‌ها نیمه مدور است.قایقرانان رو به عقب در قایق نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده‌است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند.