بانک های خصوصی نسبت به پرداخت تسهیلات کرونا جدید بیشتری داشته باشد
بانک های خصوصی نسبت به پرداخت تسهیلات کرونا جدید بیشتری داشته باشد
معین نیوز_مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت : بانک‌های استان به ویژه بانک های خصوصی نسبت به پرداخت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا جدیت بیشتری داشته باشند .

دکتر یونس رنجکش در جلسه هماهنگی و بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات حمایتی پایدار روستایی و همچنین مشاغل آسیب دیده از کرونا افزود : گزارش های مختلف دریافتی از دستگاه‌های اجرایی و دبیرخانه پرداخت تسهیلات و صاحبان واحدهای اقتصادی حکایت از عدم همکاری بسیاری از بانک‌های خصوصی نسبت به پرداخت این تسهیلات دارد.

وی اظهار داشت : بر اساس گزارشات دریافتی برخی از بانک های خصوصی درپرداخت این تسهیلات بهانه هایی از جمله عدم ارسال دستورالعمل های جدید مربوطه را از سوی مدیران ارسد بانک های کشور اعلام می‌کنند که این موارد بر خلاف رویه های رسمی پرداختی گذشته و دستورالعملهای بانک مرکزی است که ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت : بر اساس تصمیمات ستاد مرکزی کرونا بانک مرکزی شیوه نامه های مربوطه را به تمامی بانک ها اعلام کرده است و همانگونه که در بانک های دولتی این رویه در حال انجام است در بانکهای خصوصی نیز باید ادامه داشته باشد.

به گفته وی، با توجه به درگیر شدن کشور و استان گیلان در مشکلات و مسائل ناشی از شیوع کرونا، آسیب های بسیاری به مشاغل خرد و کلان این استان وارد شده است که دولت برای جبران بخشی از این آسیب ها و برگرداندن واحدهای کسب و کار به فعالیت و رونق اقتصادی تسهیلات حمایتی را با بهره ۱۲ درصد در نظر گرفته است.

مدیرکل دفتر جذب حمایت سرمایه گذاری استانداری گیلان تاکید کرد: نباید با رفتارهای سلیقه‌ای، کم توجهی و کوتاهی‌های مدیریتی فرصت های مربوط به رونق کسب و کارها در شرایط سخت اقتصادی در استان را از بین برد.

به گفته وی، پیگیری مشکلات و رفع تنگناهای موجود ضمن آنکه یک تکلیف اداری است، مسئولیت های اجتماعی را نیز متوجه مدیران و کارشناسان دستگاه اجرایی و بانک ها می کند و در این زمینه همه باید مسئولیت‌پذیر باشند.

رنجکش افزود : با توجه بم مشکلات اقتصادی، تورم و کم رونقی فعالیت‌های اقتصادی ، پرداخت به موقع این تسهیلات می‌تواند شرایط نسبتاً بهتری را برای پویایی فضای اقتصادی و خروج کسب و کارها از رکود ایجاد کند و بانک‌ها باید با توجه به دستورالعمل های بانک مرکزی در پرداخت هر چه سریعتر این تسهیلات اقدام نمایند .

وی گفت :کلیه بانک های خصوصی و دولتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزش و جوانان و میراث فرهنگی که اخیراً از سوی ستاد مرکزی کرونا تصمیمات و بخشنامه های جدیدتری برای برخی از واحدهای تحت پوشش این سازمان ها ارائه شده است نسبت به پیگیری مشکلات ظرف یک هفته آینده باید اقدام نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرداخت تسهیلات متمم مرحله پنجم اشتغال پایدار روستایی اشاره و یادآور شد : بر اساس دستورالعمل های ارائه شده و منابع مالی موجود در بانک های عامل آن دسته از واحدهایی که دارای شرایط و پیشرفت فیزیکی مناسب که مورد تایید دستگاه‌های اجرایی و بانک ها هستند در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار دارند .
وی گفت : تلاش داریم تا با پیگیری‌های مدیران ارشد استان و هماهنگی با بانک های عامل کشور نسبت به جذب منابع جدیدتر برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام شود .
در ادامه این جلسه مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات و پیگیری های دبیرخانه مربوطه پرداخت.