باید به آغازی دیگر اندیشید!
باید به آغازی دیگر اندیشید!
معین نیوز_پا به روز های بهار گداشتیم با تمام نشیب و فرازهایی که زمستان گذشته داشت و این بهاران و زمستان ها یکی پس از دیگری امدند و رفتند در سده ای که به قدمت یک تاریخ ملت تمام شد.

رویش ها و ریزش های در مسیر تاریخ یکصد ساله و نشیب و فرازهایی که از پیش روی این مردم گذشت و چه ها از دست دادند و چه ها به دست آوردند سهم دست اوردهای تاریخی انان در بالا و پایین شدن این روزگاران بود.

چه بسیار آدم ها که امدند و رفتند و چه نام ها که به نیکی به یاد ماندندو چه چهره ها که بدنامی های آنان از ذهن ها پاک نخواهد شد.

انچه در این میان باقی ماند نام هایی چون وطن و ملت بود که با ایران گره خورد و فرزندانی که پای این جعرافیا و دلبستگی های ان از خود گذشتند تا میراًث ماندگار آیندگان برجای بماند.

قصه کهنه رنج و درد و مشقت این همزاد انسان از ازل تا امروز نیز همچنان دفتر کهنه بازشده ای است که بسته نخواهد گشت و در این سده هم زخم هایش برجای بود و ورق هایش به قلم سرخ آغشته ماند.

حالا که مرور می شود این دفتر با همه تلخی ها و سختی هایش ،شادمانه هایش نیز کم رونق نبود و لبخندهای جاری بر لب ها سیراب از مهربانی هایی است که مردمان این سرزمین به یکدیگر می بخشند.

این روزها در تبعیت از نو شدن طبیعت می تواند سرآغازی باشد بر تحول این کشور و ملت و این سده ای که پیش روست به سر انگشتان تدبیر به نام ها و یادهای گره بخورد که نیک بختی ها به بار ارد!

  • نویسنده : یونس رنجکش