برخورد سلیقه‌ای بانکها مانع برای ثمربخشی تسهیلات اشتغال است
برخورد سلیقه‌ای بانکها مانع برای ثمربخشی تسهیلات اشتغال است
معین نیوز_مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان هر تعللی در پرداخت تسهیلات را چالشی را در مسیر اشتغال اعلام کرد و گفت: عملکرد سلیقه ای بانک ها برای پرداخت تسهیلات مانع اصلی ثمر بخشی اشتغال استان است.

به گزارش ایرنا، یونس رنجکش عصر روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال در فرمانداری انزلی سهم بندر انزلی در اعتبارات قانون تبصره ۱۶ را ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۴۵ درصد این اعتبارات که برای کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافته جذب شده است.

وی ادامه داد:  تعهد اشتغال سال ۱۴۰۰ برای شهرستان انزلی ۷۰۰ شغل است که ۵۳۲ مورد آن انجام شد و مابقی باید تا پایان سال با شتاب بیشتری محقق شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با بیان اینکه بدنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم گفت: اگر بتوانیم به سمتی حرکت کنیم و که پشتیبان واقعی شناسایی شده و هدف گذاری انجام شود می توان تسهیلات را در اختیار افراد واجد شرایط قرار داد.

رنجکش به مشکلات که برای متقاضیان در بخش تضامین بانکی وجود دارد اشاره کرد و افزود: شعب بانکها با وجود دستورالعمل های بانکی، برخوردهای سلیقه ای و مداخلات فراوانی در این زمینه داشته و کارشکنی می‌کنند.

وی از فرماندار انزلی خواست که به این موضوع رسیدگی کند و گفت: شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که با توجه به تورم هر روز معطلی در پرداخت تسهیلات می‌تواند چالشی را در مسیر اشتغال ایجاد کند.

رنجکش اضافه کرد: در حوزه پشتیبانی از جامعه محروم و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، نباید چوب لای چرخ آنها گذاشت، زیرا این اقشار بنا به شرایط در محرومیت قرار دارند.

فرماندار انزلی نیز در این جلسه گفت: هدف از تسهیلات کرونایی این بود که به مشاغل خرد و خانگی کمک کنیم رونق بیشتری بگیرند. تزریق این تسهیلات به جامعه کار ساده‌ای نیست و هنر مدیر این است که مشکلات پیش روی متقاضیان را رفع کند.

اسماعیل میرغضنفری از بانک ها خواست که روند رسیدگی به پرونده های مردم عادی را تسهیل کنند و افزود: باید برای ضمانت بانکی شرایط بهتری ایجاد شود.

به گفته او بسیاری از مشکلات و گله مندی ها از بانک ها به دلیل عدم آگاهی از دریافت تسهیلات است لذا بانکها در این مورد اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

وی از رسانه ها نیز خواست : ضمن اطلاع رسانی صحیح در فضای مجازی روحیه مطالبه گری را در مردم ایجاد کنند و پل ارتباطی مردم و مسئولان باشند.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است .