برگزاری جشن مبعث پیامبر (ص) و توزیع بسته های غذایی به نیازمندان در آستارا
برگزاری جشن مبعث پیامبر (ص) و توزیع بسته های غذایی به نیازمندان در آستارا
معین نیوز_جشن مبعث نبی مکرم اسلام (ص)، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آستارا برگزار و توزیع یکهزار و ۳۰۰ بسته غذایی به همین مناسبت در بین نیازمندان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه شهرستان آستارا روز دوشنبه در آئین جشن مبعث در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی آستارا گفت: مبعث پیامبر اسلام بزرگترین حادثه تاریخ بشریت و نقطه عطف شیعیان و اهل سنت است و باید سنت نبی مکرم اسلام در جامعه اسلامی جاری شود.

حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی افزود: با نزول نخستین آیه های قرآن، رسالت پیامبر (ص) برای هدایت بشریت به خداپرستی و توحید آغاز شد و خداوند با برگزیدن بهترین بنده خود به عنوان ولی و پیامبر، شریعت، احکام و بینش معنوی را عرضه کرد.

وی با اشاره به لزوم نهادینه شدن جهاد تبیین در مراکز علمی و دانشگاه ها، اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم و نبی مکرم اسلام در طول حیات مبارکشان همواره نسبت به مسیر سعادت به روشنگری پرداخته اند و امروز بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری باید دستاوردهای انقلاب به صورت جهادی به جامعه تبیین شود.

باقری ارومی بیان کرد: دشمنان در فضای مجازی مشغول سیاه نمایی علیه آرمان های انقلاب اسلامی هستند و برای مقابله با این فضا باید از ظرفیت رسانه ملی و خبرگزاری ها برای روشنگری جامعه و تبیین موفقیت های نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد.

حجت الاسلام علیرضا بنی پولاد امام جمعه اهل سنت مسجد باباحسن لوندویل هم گفت: برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر خاتم، محبت خداوند به بشر است و باید در حفظ و عمل به کتاب آسمانی او بکوشیم.

وی افزود: مسئولان در حکومت اسلامی باید با الگو قرار دادن راه پیامبر برای حل مشکلات مردم تلاش کنند و منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار دولتمردان باشد.

مولودی خوانی و شعرخوانی از دیگر بخش های این آئین بود و مشابه این برنامه ها امشب و فردا در تعدادی از مساجد و هیات های مذهبی آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

توزیع بسته های غذایی به نیازمندان

بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه ناحیه آستارا از آغاز توزیع یکهزار و ۳۰۰ بسته غذایی شامل ماکارونی، روغن، سویا، رب گوجه، حبوبات، برنج و مرغ با همکاری پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج در شب مبعث پیامبر (ص) در بین نیازمندان خبر داد.

سرهنگ بهزاد قنبری گفت: ارزش بسته ها هفت میلیارد ریال است و خانوارهای نیازمند و آسیب دیده از کرونا از این حمایت ها بهره مند می شوند و کمک ها در صورت مشارکت خیران ادامه خواهد داشت.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهند.