برگزاری مراسم محرم به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد
برگزاری مراسم محرم به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی گفت: برگزاری مراسم عزاداری سید الشهداء در ماه محرم به تصمیم گیری نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد.

حجت الاسلام عباس صباحی روز سه شنبه در نشست  با اصحاب رسانه اظهار کرد: در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، یقینا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، برپایی ایستگاه های صلواتی و در فضای باز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ مداح زن و مرد در شهرستان بندرانزلی فعالیت دارند افزود: ساماندهی ، سازماندهی ، شناسایی ، آموزش و بکارگیری مداحان از جمله انتظارات تبلیغات اسلامی بندرانزلی از کانون مداحان شهرستان است .

حجت الاسلام صباحی بیان کرد: امروز سازمان تبلیغات اسلامی هدایت و حمایت و نظارت را به عنوان رویکرد جدید در دستور کار داشته و به سازمانی تسهیل گرا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: سطح بندی مداحان و صدور کارت جدید شناسایی و برگزاری دوره های آموزشی برای آنان در دستور کار این اداره قرار دارد .

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی با بیان این که  این روزها جوانان رغبت کمتری برای حضور در مساجد دارند خاطرنشان کرد : نمی توان کسی را که به مسجد نمی رود بی دین تلقی کرد چرا که برای جذب جوانان و حضور پر رنگ آنان در مساجد برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه باید در کارکردهای دینی مساجد و حتی شیوه دریافت پول از مردم بازبینی شود اذعان کرد: مساجد به خانه تکانی اساسی در روش اداره  نیاز دارند و سازمان تبلیغات اسلامی با اجرای طرح تحول اجتماعی الگوسازی مساجد را در دستور کار خود دارد و مادامی که شیوه های اداره مساجد احیا نشود نباید انتظار بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: اصحاب رسانه و قلم نقش بسزایی در این خصوص دارند و باید از همه امکانات، مخصوصا فضای مجازی در این راستا بهره برد .

وی با تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در همه زمینه های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد ،عدالت و مبارزه با فساد ، عزت ملی، رابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی نقشه راه تعریف کرده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی افزود: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کرده‌اند و گرچه کارهایی در حوزه تبیین بیانیه از جمله چاپ کتاب و غیره توسط صاحب نظران و اندیشمندان انجام شده اما نیاز به فعالیت بیشتری است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص سه گزینه راهبردی، خودسازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ایران اسلامی امروزه در جنگ تمدن ها قرار گرفته و باید شرایط به گونه ای فراهم شود که انقلاب شکوهمند اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی و اتصال آن به حکومت امام زمان(عج) شود .

به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی ترویج سبک زندگی اسلامی و نهادینه‌کردن فرهنگ اسلام در جامعه و آشنایی مردم با آن، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است و بهترین تبلیغ در خصوص سبک زندگی اسلامی عمل به دستورات دینی است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و اشاعه نهضت تبلیغ تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت در عرصه‌های نوین تبلیغی عزم جدی دارد و در این راستا برای این که بتوان با ابزارهای مختلف رسانه‌ای، فرهنگی و هنری وارد عرصه‌های جدید صنایع فرهنگی و امور تبلیغی شود برنامه‌ ریزی های لازم انجام و مرکز رصد فرهنگی نیز ایجاد شده است.

حجت الاسلام صباحی یادآور شد: برای به ثمر نشستن بیانیه گام دوم انقلاب و تاثیر گذاری آن در لایه های مختلف جامعه باید از گروه های مختلف و تاثیر گذار بهره برده و در این مسیر همه اقشار جامعه می توانند سفیر سازمان تبلیغات اسلامی در جای جای کشور باشند.