برگزاری نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار در گیلان
برگزاری نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار در گیلان
معین نیوز_به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روهام قلیچی امروز در نشست ستاد برگزاری اولین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار گیلان با رویکرد دانش‌بنیان در رشت اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه کمک به ارتقای فضای کسب‌وکار استان و دستیابی به رتبه‌های بالاتر گیلان در کشور است.

وی با بیان اینکه گیلان، نخستین استان در کشور است که نمایشگاه خدمات کسب‌وکار در آن برپا می‌شود، افزود: در تلاش هستیم تا با کمک دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مرتبط بخش خصوصی و ارائه مشاوره‌ها و خدمات حمایتی لازم، شاهد افزایش فضای امیدآفرینی و نیز ارتقای سطح دانش و مهارت‌های جوانان و نوجوانان در کنار صاحبان کسب‌وکارها و مدیران بنگاه‌های اقتصادی باشیم.

به گفته مجری نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار گیلان، با توجه به رویکرد دانش‌بنیان این نمایشگاه، در کنار اساتید، مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات در حوزه کسب‌وکار، شرکت‌های مشاوره‌ای و واحدهای تولیدی و خدماتی، فضاهایی نیز به حضور شرکت‌های فناور، خلاق، دانش‌بنیان و استارتاپ ها و نیز مراکز علمی و پژوهشی اختصاص خواهد یافت.

قلیچی با اشاره به برنامه‌های علمی و اجرایی نمایشگاه مذکور بیان کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان، ارائه تجربیات کارآفرینان موفق و غیرموفق کشور و استان، برگزاری برنامه سینما کارآفرینی و رونمایی و ارائه توضیحات در خصوص برخی سامانه‌های ارائه‌ دهنده خدمات در حوزه کسب‌وکار از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این رویداد، آشنایی جوانان و نوجوانان به‌ویژه اقشار دانش‌آموز و دانشجو با فضای کسب‌وکار و دریافت مشاوره‌های مناسب برای ورود به بازار کار در آینده است.

به گفته وی، به همین منظور با همکاری بنیاد نخبگان، آموزش و پرورش و دانشگاههای استان به‌ ویژه در قالب طرح ایران گشت، بازدیدهای دانش‌آموزان و سایر اقشار مرتبط، از این نمایشگاه، برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

گفتنی است نمایشگاه خدمات کسب‌وکار با رویکرد دانش‌بنیان استان گیلان از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ دی ماه سالجاری با حضور مدیران منتخب کشوری و استانی و مشارکت واحدهای تولیدی، صنایع خلاق، فناور و دانش‌بنیان، ادارات و تشکل‌های استان و مجموعه ای از مراکز علمی، پژوهشی و فناوری استان گیلان و شرکتهایی از سایر مناطق کشور، در محل دائمی نمایشگاههای گیلان برگزار می‌شود.