بنیاد قزوین آماده همکاری با تشکل‌های حوزه ایثار و شهادت است
بنیاد قزوین آماده همکاری با تشکل‌های حوزه ایثار و شهادت است
معین نیوز_بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با تشکل‌هایی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آماده همکاری است.

نشست اعضای هیئت مدیره کانون فرزندان شهید استان قزوین با سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد. به گزارش معین نیوز از قزوین،در این نشست، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ضمن تبریک به انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره کانون فرزندان شهید استان قزوین گفت: بنیاد با تشکل‌هایی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند، آماده همکاری است تا بتواند با اجرای برنامه‌های فرهنگی باکیفیت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد. وی بیان کرد: مسئولان بنیاد استان قزوین طی یک سال گذشته تلاش کردند، کیفیت اجرای برنامه‌های ترویجی را ارتقا دهند تا بتوانند فرهنگ ایثار و شهادت را به آحاد جامعه بشناسانند.

اسمعیلی گفت: بنیاد استان قزوین علاوه بر برنامه‌هایی که بنیاد مرکز خواستار برپای آنها است، برنامه‌های فرهنگی دیگری را به صورت خودجوش برگزار می‌کند که این مهم بیانگر تلاش مسئولان نهاد فوق در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره و منش شهدا به قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان است. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برنامه‌های فرهنگی که بنیاد طی یک سال گذشته برپا کرده، به اظهار مسئولان بنیاد کشور و استانی، باکیفیت مطلوب برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد قزوین در اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشرو است، گفت: مسئولان این نهاد تلاش خواهند کرد تا کیفیت این برنامه‌ها را آنگونه که شایسته شان و مقام شهدا و همچنین ایده‌آل و مطلوب مردم است، ارتقا دهد. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: تبدیل گلزار شهدای قزوین به مرکز فرهنگی از اهداف بنیاد است و مسئولان این نهاد در تحقق این مهم همت می‌کنند تا بتوانند برنامه‌های مختلف فرهنگی با مشارکت نهادها و تشکل‌ها برگزار کنند.

وی گفت: نگاه تشکل‌ها در همکاری با بنیاد نباید مالی باشد بلکه باید مشارکت در جهت اجرای باکیفیت برنامه‌های ترویجی باشد. وی در ادامه، راهکارهای همکاری کانون فرزندان شهید قزوین با بنیاد را تشریح کرد تا اعضای این کانون در برنامه‌های فرهنگی و طرح سپاس مشارکت کنند. در ادامه این نشست، محمدرضا شکوهی معاون تعاون و امور اجتماعی و فاطمه نسخه‌چی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بر تقویت همکاری کانون فرزندان شهید قزوین با بنیاد تاکید کردند.

همچنین طی نشست فوق، اکبر کشاورزنجفی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین گفت: اهداف کانون فرزندان شهید قزوین با بنیاد شهید هم‌سو است لذا می‌توانند با همکاری و تعامل برنامه‌های ترویجی را در سطح مطلوبی برگزار کنند. وی افزود: بنیاد شهید قزوین آماده همکاری با همه موسسه‌ها و نهادها در اجرای برنامه‌های فرهنگی است و هر کاری در توان داشته باشد در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام خواهد داد.

همچنین در ادامه این نشست، مهدی علویری رئیس هیئت مدیره کانون فرزندان شهید استان قزوین اهداف و برنامه‌های این کانون را تشریح کرد و گفت: این کانون به عنوان بازوی توانمند آماده همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.

وی از مدیرکل بنیاد استان قزوین خواستار تشکیل جلسه‌های منظم شد تا با بررسی مشکلات فرزندان شهدا در جهت رفع آنها تصمیم‌های لازم اتخاذ شود. در ادامه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اعضای کانون فرزندان شهید استان قزوین در جهت تقویت تعامل و همکاری‌ها با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کردند.