بهارانه کتاب در گیلان تمدید شد
بهارانه کتاب در گیلان تمدید شد
معین نیوز_معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: طرح بهارانه کتاب که قرار بود بیست و سوم خردادماه به پایان برسد به دلیل استقبال مخاطبان تا ۲ روز دیگر تمدید شد.

حسین ابراهیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ با اختصاص ۲۰ درصد یارانه خرید با حضور ۳۱ کتاب فروشی استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای مشاهده جزئیات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی طرح کتاب به نشانی http://tarh.ketab.ir مراجعه کنند، اظهار داشت: کتابفروشان و ناشران نیز از خسارت های کرونا در امان نماندند اما طرح های فصلی کتاب علاوه بر کمک به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، حمایتی هر چند اندک برای این قشر از جامعه محسوب می شود.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب در این چند سال با استقبال خوب و رو به رشد گیلانیان مواجه بوده و هر بار در مولفه های متعدد چون کتاب فروشی برتر، میزان خرید و تعداد کتاب و … در بین استان‌های برتر کشور ارزیابی شده است.

به گفته ابراهیمیان طی سال ۹۹ در مجموع حدود ۴۰ روز به فروش فصلی کتاب اختصاص یافت که با توجه به محدودیت‌های کرونایی و برگزار نشدن نمایشگاه‌های حضوری کتاب این طرح ها بر مبنای فروش یارانه‌ای مورد استقبال مخاطبان کتاب واقع شد.

طرح ” توزیع یارانە کتاب از طریق کتابفروشان” با هدف تقویت جریان توزیع و فروش کتاب از طریق چرخە حرفه‌ای و اصولی نشر، شکل گرفت و نخستین دورە‌اش با عنوان “کتابفروشی به وسعت ایران” از پائیز سال ۹۴ اجرا شد و طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰هفدهمین دوره طرح‌های یارانه حمایتی از کتابفروشان است که تا پایان بیست و پنجم خرداد ماه تمدید شده است.