به این کله دست نزنید!
به این کله دست نزنید!
معین نیوز_یونس رنجکش/در خبرها از رییس اتحادیه طباخان تهران نقل شده است که قیمت کله و پاچه هم نجومی شده و به نحوی خواستار واردات آن یا دام زنده برای کاهش قیمت هستند...

در خبرها از رییس اتحادیه طباخان تهران نقل شده است که قیمت کله و پاچه هم نجومی شده و به نحوی خواستار واردات ان یا دام زنده برای کاهش قیمت  هستند.

انچه در نجومی بودن قیمت امده نرخ بالای هر پرس کله و پاچه تا مرز ۷۰۰هزار تومانی در برخی طباخی ها فانتزی بود که گویا این خوراک چرب و چیلی هم  برای برخی از دسترس خارج می شود!

نگاه به اطراف برای درک واقعیت های افتصادی بسیار شگفت انگیز است و هر روز شاهد بالا رفتن نرخ ها ان هم نجومی و چند پله ای هستیم که بخش مهم این ناترازی با جیب مردم عدم توانایی در محاسبه و دو دو تا کردن حساب و کتاب اقتصادی بر اساس واقعیت ها در کشور است که بسیاری اهل این واقع بینی  نیستند و با شعارهای هیجانی و پیام و دستور و تئوری های خیالی به دنبال پایین کشیدن فیتیله تورم و کاهش قیمت ها می باشند.

ضعف عمده در ساختار بی حساب و کتابی در برنامه ریزی های اقتصادی شاید مهمترین دلیل آن عدم توجه به دانش و اقتصاد روز باشد  که کسی به دنبال اندیشیدن منطقی و قبول علم اقتصاد و نقش دانش و تجربه و مدیریت در این زمینه نیست.

با این فرمانی که حکمرانی اقتصادی را با پول نفت می رانند بزودی شاهد خارج شدن از ریل و شکستن دست و کله ها هستیم که دیگر به هیچ کله ای نمی توان دست زد!

اکنون از بانیان وضع موجود باید پرسید تا چه زمانی باید پا روی همین گاز گذاشت و فرمان را یک راست به ته دره راند.

تا زمانی به کله و مغزهای کنار گذاشته رجوع نشود و از دانش و راه حل های انان استفاده نکنید و به قولی به این کله ها که هر روز  دست به گریزو فرار به انسوی های  انها زیاد تر می شود دست نزنید، نخواهید توانست به ان کله های لذیذ دست بزنید!

  • نویسنده : یونس رنجکش