به عنوان یک خدمتگزار در شهرداری خشکبیجار تمام سعی ام بر این است که بیشتر از دوره های گذشته شهرداری، خانه  دوم شهروندان و فرش قرمز سرمایه گذاران باشد
به عنوان یک خدمتگزار در شهرداری خشکبیجار تمام سعی ام بر این است که بیشتر از دوره های گذشته شهرداری، خانه  دوم شهروندان و فرش قرمز سرمایه گذاران باشد
معین نیوز_آیین معارفه شهردار خشکبیجار با حضور کوچکی نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان رشت،فرماندار،بخشدار،اعضای شورای اسلامی شهر و بخش خشکبیجار و جمعی از مسئولین و مدعوین در سالن اجتماعات الغدیر شهر خشکبیجار برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم‌ شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک معارفه سید فخرالدین حسینی بعنوان شهردار و قدر دانی از شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار با بیان اینکه وظایف شهرداران در قانون محدود است اما انتظارات مردم برحق است افزود: اخیرا ۲۰۰میلیون تومان برای انتقال دو شهردار واریز شد و ۱میلیارد تومان نیز اخیرا برای پروژه های این شهر اختصاص پیدا کرده که در سازمان برنامه بودجه میتوانند پروژه ها را تعریف کنند.وی با اشاره به اینکه شهرداری ها با گرفتن عوارض شهری و قطره چکانی که از دولت است فقط می‌تواند شهر را نگه دارد افزود:برای اقدامات بزرگ باید گامهای بلند برداشته شود،منابع مختلف را جستجو کردکه راههای مختلفی داردکه هم از طریق وام و بودجه ما میتوانیم کمک کنیم.

نماینده در ادامه به شهرستان شدن شهر خمام اشاره داشت و گفت:شهرهای خشکبیجار ،لشت نشاء وکوچصفهان نیز استعداد شهرستان شدن را دارند و افزود:طی نامه ای که به وزیر کشور داده شد عنوان شد شهرهای مرزی با ۲۰هزار نفر جمعیت هم می‌توانند به شهرستان تبدیل شوند و باید تلاش کنیم تا این ارتقاء صورت گیرد.

کوچکی نژاد همچنین به پروژه بزرگ راه خمام،خشکبیجار به لشت نشاءاشاره کرد و افزود:ما نمایندگان موظفیم برای اجرای این پروژه ردیف ملی ایجاد کنیم و زمانی برای ردیف ملی مجوز داده خواهد شد که مطالعات پروژه تمام شده باشد.وی از اختصاص ۵ میلیارد تومان از بودجه کشور برای اجرای این پروژه بزرگ خبر داد و اذعان داشت :متاسفانه بدلیل انجام نشدن مطالعات شهر اختصاص پیدا نکرد و امسال نیز ۶میلیارد در ردیف بودجه گذاشته شده است وانشاا بزودی محقق شود.نماینده مردم رشت در مجلس به اجرای پروژه بلوار منطقه آزاد به خشکبیجار نیز اشاره کرد و در ادامه افزود:با اجرای این پروژه مشکل برخی از روستاها حل خواهد شد و انشاا…که بتوانیم با جذب اعتبارات لازم که ۷۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است بتوانیم روستاهای خط کناره را با خط انتقال به آب شهری متصل نماییم.

فتح الهی فرماندار شهرستان رشت نیز درادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تبریک آغاز امامت و هفته وحدت با بیان اینکه شهرداری ها یک نهاد عمومی و غیر دولتی است افزود:تشکیلاتی که بعنوان نهاد عمومی است یعنی توسط عموم مردم مدیریت شودو اینکه غیر دولتی است یعنی از نظر مقررات و ضوابط در یک چهارچوب است ولی دولت برآنها نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه در جای جای دنیا اگر بررسی ومطالعه شود کمتر کشوری را می بینیم که به شهرداری ها دولت،اعتباری کمک کند افزود:اگر ما نگرانی هایی را در بحث توسعه ،عمران و پیشرفت منطقه داریم ،غیر از مدیریت جامعه شهری به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

وی افزود:شهرداری مجموعه ای است که از بطن مردم بیرون آمده است اگر بتوانیم زمینه را فراهم کنیم که شورا و شهردار محترم شهر بعنوان کسانی که خدمتگزار مردمی هستند که بواسطه مستقیم آنها انتخاب شده است باید ۳ مورد گفتار،رفتار،کردار و اخلاق را مدنظر قرار دهند و باید کاری کنیم که ماندگار باشد.فتح الهی با بیان اینکه روز مرگی برای بلای جان و بلای عافیت شهرداری است افزود:شهرداری باید کار واتفاقی را انجام دهد که در ذهن مردم بماند و اثرات آن برای مردم ملموس و مشخص و مبین باشد و کاری کند که اقتصاد مردم رونق و تحول پیداکند و آرامش ذهنی و فکری را برای مردم را در اولویت قرار دهد.

فرماندار رشت در ادامه به استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شهر و توسعه آن اشاره داشت وافزود:هم افزایی و مشارکت را سرلوحه کار خود قرار دهید همچنان که در انتخابات مشارکت داشتید چرا که تجربه نشان داده است هرجا که مردم عزیز در همه صحنه هاشرکت ومشارکت داشتند ماندگاری و اثر گذاری آن اتفاق بسیار تاریخی وماندگار بوده است.
نماینده عالی دولت همچنین ضمن تقدیر وتشکر از همگرایی شورای شهر خشکبیجار با بیان اینکه تضارب آراءباید وجود داشته باشد منتهی در دورن شورا هاافزود:مردم از شوراها یک حرف را بشنوند و یک الگو را ببینند نه اینکه با نظرات مختلف روبرو شوند.

فرماندار رشت به مشکلات شهرداری ها پرداخت و افزود:حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه اعتبار خشکبیجار است ۵ میلیاردو ۶۰۰میلیون تومان یعنی ۵۶درصد اعتبارات مجموعه شهرداری در اختیاری فرمانداری قرار داده است.

فتح الهی در پایان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات صدرا… فرخی،شهر دار سابق خشکبیجار و تبریک معارفه سید فخرالدین حسینی بعنوان شهردار جدید شهر خشکبیجار گفت:عملکرد خوب مهندس حسینی برما پوشیده نیست و شورای اسلامی شهر کار بزرگی برای انتخاب شهردار انجام داده اند و انشاا با همراهی و مشارکت یکدیگر بتوانیم شاهدتوسعه و پیشرفت شهر خشکبیجار باشیم و کار ماندگاری را برای مردم رقم بزنیم.

مهندس سید فخرالدین حسینی شهردار جدید شهرخشکبیجار نیزبا بیان اینکه افتخار میکنم که با انتخاب شورای اسلامی شهر میتوانم خدمتگزار مردم خوب در شهرم خشکبیجار باشم افزود:علی رغم تجربه ای که از سابقه فعالیت در وزارت کشور و آموزش و پرورش داشتم بدون تعارف برای فعالیت های جدیدم راهگشا بود و از این منویات باید برای پیشبرد اهداف خود در حوزه شهری بهره مند شوم.

وی با اشاره اینکه شهر خشکبیجار با همه زیبایی ها دارای مشکلات فراوانی است افزود:امروز درصدد کالبد شکافی ویا آسیب شناسی نیستم و همه آنانی که آمدند به نیت خدمت آمدند در نظام مقدس اسلامی؛تلاششان را کردند ،حال در یک دوره موفقتر بودیم واین نگاه متاثر از نگاه مقام معظم رهبری است تایید مداوم،یادآوری های مستمر ودرعین حال هوشمند و هوشیار باشیم که به بضاعت خودمان خدمت ارائه می‌دهیم.

مهندس حسینی در ادامه اشاره ای به سابقه فعالیت خود در سالیان متمادی از جمله؛آموزش و پرورش در دهه ۷۰،وزارت کشوردهه۸۰،دانشگاه دهه۹۰،در منطقه آزاد به مدت ۵جچسال داشت و افزود:بنده امروز که در خدمت شما هستم انتخاب شده شورا و انتصاب یافته دولت اسلامی هستم و افتخار میکنم. وی با بیان این مطلب که امروز در محضر خانواده های معظم شده و مسئولین و مدعوین محترم اعلام میدارم که اولین هدف گذاری من نوروز ۱۴۰۱خواهد بودافزود:خشکبیجار شهری گردشگر پذیر و ساحلی است وتوان من در حوزه شهری باید ارتقاء سطح خدماتم باشد تا بتوانم نرخ ماندگاری گردشگران و مسافران را در شهر خودم از مسیر عبور به اقامت چند روز ارتقاء دهم.

شهردارخشکبیجار با تاکید براینکه برای ماندگاری و اقامت گردشگران در شهر خشکبیجار باید اراده قوی شکل بگیرد افزود:برای زیبا تر شدن شهرمان باید ظرفیت ها و قابلیت های آن را بشناسیم و زیر ساخت های عمرانی ،آسفالت وترمیم کوچه ها ،خیابان ها ومعابرها،احداث فضاهای تفریحی و سبز،اجرای پروژه های بزرگ و تاثیر گذار انجام دهیم و فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن کنیم . در اتاق شهردار به روی همه سرمایه گذاران باز است تا بتوانیم از رهگذر سرمایه گذاری های ارزشمند، پروژه های بزرگ را تحقق ببخشیم.

مهندس سید فخرالدین حسینی در ادامه به پرداخت بموقع حقوق کارکنان و پرسنل شهرداری اشاره داشت و افزود:از امروز ماموریت بنده خدمتگزار مردم و همکارانم در شهرداری خشکبیجار اینست که بیشتر از دوره های گذشته شهرداری خانه دوم شهروندان عزیز باشد .ما در شهرداری موظف هستیم همچون گذشته و بیشتر از آن در خدمت شهروندان باشیم و پذیرفته نیست شماره تلفن من و همکاران تاثیر گذار در دسترس نباشد.

شهردار خشکبیجار همچنین همکاری در بالاترین سطح اداری با مسولین شهر و بخش،داشتن روحیه مطالبه گری در حوزه جذب اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان را مورد تاکید قرار داد وافزود:آن روزی شهرداری خشکبیجار به افق های روشنی دست پیدا میکندکه مطالبه گری آن قوی باشد و تقویت فعالیت های میدانی داشته باشد.

وی ضمن قدر دانی از تلاش و زحمات مهندس فرخی شهردار اسبق و مهندس خرسندی سرپرست شهرداری افزود:امروز بنده بعنوان شهردار به تاسی از دولت خدمتگزارم در فعالیت های میدانی حضور پیدا خواهم کرد و امیدوارم همه رفتارها به لطف خداوند منجر به این شود تا منظر و سیمای شهر ما تغییر کند و جاذبه هایی برای گردشگران و شهروندان داشته باشد.. شهردارجدید خشکبیجار در پایان فساد،رانت خواری،آشنا بازی ،اجرانکردن قانون و مقررات،تاخیر در انجام کارهای ارباب رجوع را از کارهای غیر قابل قبول در شهرداری عنوان کرد و افزود:برای پیشبرد امور،منویات اعضای محترم شورای اسلامی شهر،پیام ونگاهی که سوی فرماندار محترم بعنوان رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان،بخشدار محترم و همه مسئولان دست اندرکار ،اصحاب رسانه و خبرنگاران دارند وظیفه دارم همکاری و مساعدت حداکثری داشته باشم تا بتوانیم با مشارکت و همیاری همدیگر به یک نقطه و بیان مشترک جهت پیشرفت و آبادانی شهر دست پیدا کنیم.

گفتنی است در پایان مراسم سید فخرالدین حسینی با حکم استاندار گیلان رسما بعنوان شهردار منصوب شد.