به وقت دلتنگی برای علمدار ایران…
به وقت دلتنگی برای علمدار ایران…
معین نیوز_ساعت یک و بیست دقیقه بامداد 13 دی ماه 1398 ، درست سه سال پیش بود که آسمان از حادثه ای تلخ و خونین خبر داد...

ساعت یک و بیست دقیقه بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ ، درست سه سال پیش بود که آسمان از حادثه ای تلخ و خونین خبر داد…

در حمله آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی مورد هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

این ساعت ” به وقت دلتنگی” بود برای مردمان ایران و همه ملت های مسلمان و مظلوم جهان، از لبنان و فلسطین گرفته تا سوریه و عراق و …… سردار سپهبد قاسم سلیمانی؛ سرباز ولایت، علمدار ایران و سردار مخلص امام خمینی(ره) و رفیق شفیق و یار و جان فدای رهبری معظم انقلاب به دست شّقی افراد زمانه غریبانه در سرزمین عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد و داغی همواره جانسوز و تازه را بر ما نشاند.

گویی بعد رفتن ایشان، ایران به یک خانواده شهید مبدل شد…حضور گسترده مردم ایران و دیگر کشورها با هر نوع گرایش سیاسی و حزبی، با حجاب و بد حجاب ، بچه حزب اللهی و منتقد نظام، همه همه با دلی خونین و چشمانی اشکبار تابوت این شهید را بدرقه کردند.

و اکنون در سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش، مردم ایران و کشورهای اطراف همگی در رسای آن بزرگ مرد می گویند و جای خالی اش را به سوگ نشسته اند…

رهبر معظم انقلاب در وصف ویژگی شهید سلیمانی فرمودند:” اخلاص شهید از همه این ویژگی ها برتر بود و همین باعث شد پروردگار او را در دنیا اینگونه محل احترام و تمجید و تجلیل قرار دهد ضمن اینکه پاداش اخروی او بگونه ای است که عقل انسان به آن راه ندارد.

“شهید سلیمانی با تجربه دوران دفاع مقدس و مشورت یارانش، جریان مقاومت را با تکیه بر امکانات داخلی کشورها مقتدر کرد.امروز ” حاج قاسم سلیمانی” یک مکتب و جریان است، باید اذعان داشت رمز جایگاه حاج قاسم سلیمانی سه چیز است؛ نخست آنکه ایشان جانش را فدای مکتب و نظام و انقلاب کرد و به معنای واقعی معنی فداکار و ایثارگر بود.

سردار سلیمانی هر اقدامی و کاری انجام می داد ” مخلص الله ” بود و برای رضای خدا کار انجام می داد، اخلاص از ویژگی های بارز حاج قاسم سلیمانی بود.ایشان فردی مجاهد بود و جهاد در راه خدا را از اهداف و افتخارات خود می دانست، خصوصیاتی در حاج قاسم سلیمانی بود که به یک جریان و به یک مکتب تبدیل شد و امروز ” حاج قاسم سلیمانی” الگوی تمام مردان غیور و زنان آزاده مسلمان است.

حاج قاسم سلیمانی یک مسئول انقلابی و سردار مردمی به تمام معنا بود، “حاج قاسم سلیمانی” با اخلاص و فداکاری، امید را در ملت های مستضعف و مظلوم دنیا مخصوصاً در منطقه زنده کرد.

جایی خواندم حاج قاسم سلیمانی گفته بودند:” این انقلاب ، آنقدر تلاطم و سختی دارد که یک روزی شهدا آرزو می‌ڪنند زندہ شوند و برای دفاع از انقلاب دوبارہ شهید شوند ….” و این اهمیت موضوع ولایت پذری و پاشداست نظام را به ذهن متبادر می کند.

حاج قاسم سلیمانی حتی در داغ ‌ترین معرکه‌های نظامی، شب‌زنده‌داری داشت و سحری نبود که در آن نماز شب نخوانده باشد. سردار سلیمانی بارها به نماز شب توصیه کرده است. او در پنج توصیه اخلاقی خود نوشته است: ” نماز شب؛ نماز شب؛ نماز شب کلید تمام عزت‌هاست…

این وقتی برایمان جذاب‌تر و عملی‌تر می‌شود که یک الگو و نمونه آشنا را بشناسیم که به آنها عمل کرده و به نتایجش رسیده باشد. و چه کسی بهتر از حاج قاسم سلیمانی که از یک روستای محروم بلند شد و عزیز دل میلیون ها انسان شد.”امروز مسئولین با خدمت رسانی به مردم و اقدامات خالصانه و جهادی می توانند ادامه دهنده راه سلیمانی‌ها باشند.

امیر فرمایی