بودجه جشنواره تئاتر فجر، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است
بودجه جشنواره تئاتر فجر، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است
معین نیوز_دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر بودجه برگزاری این دوره از جشنواره گفت: با رعایت تمامی مسائل و تنگناهای مالی و تبعیت از مبحث اقتصاد مقاومتی، سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با بودجه ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

نشست خبری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر صبح (چهارشنبه هشتم بهمن) با حضور حسین مسافرآستانه دبیر این دوره از جشنواره تئاتر فجر، قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی بهداروند مشاور مدیرکل و دبیر جشنواره تئاتر فجر و محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی این دوره جشنواره تئاتر فجر در تالار رودکی برگزار شد.

بعد از توضیحات کلی حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ونهمین شنواره تئاتر فجر و در بخش دوم نشست رسانه‌ای این رویداد، نوبت به پرسش خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در نشست و پاسخ دبیر جشنواره رسید.

تلاش بر امنیت آثار جهت ارائه در فضای مجازی صورت گرفته است

مسافرآستانه در پاسخ به نخستین پرسش ایرنا مبنی بر آنکه پیش‌تر عنوان شده بود بودجه جشنواره تئاتر فجر ۶ میلیارد تومان خواهد بود، آیا این بودجه تغییر کرده گفت: با رعایت تمامی مسائل و تنگناهای مالی و تبعیت از مبحث اقتصاد مقاومتی، سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با بودجه ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر امنیت ارائه آثار تئاتر فجر در فضای مجازی و راه‌های ممانعت از سوءاستفاده و تکثیر غیرمجاز آثار گفت: تمام آثار طی بازه زمانی ۲۴ ساعت با کد اختصاصی توسط هر فرد قابلیت تماشا دارد. بعد از ۲۴ ساعت آثار ار ائه شده از  پلتفرم عنوان شده (تیوال،‌ نمایش‌نا و تلویزیون تئاترایران) حذف خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین بنا را بر این گذاشتیم که ارائه آثار در حوزه فضای مجازی بیشتر جنبه تبلیغاتی برای گروه‌ها داشته باشد. امیدواریم تمام گروه‌ها در قالب اجرای عمومی بتوانند بیشترین ارتباط‌گیری با مخاطب را داشته باشند.

مسافرآستانه خاطرنشان کرد: درحقیقت تولید و ارائه آثار از طریق فضای مجازی به نوعی سرمایه‌گذاری تبلیغاتی برای گروه‌ها به‌شمار می رود. اجرای عمومی آن‌ها مغایرتی با آنچه که در قالب تولید و ارائه آثار ضبط شده جهت ارائه در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر دارد نخواهد داشت.

تمهیدات جشنواره در صورت ابتلای هنرمندان یا مخاطبان به کرونا

مسافرآستانه در پاسخ به سومین پرسش ایرنا مبنی بر آنکه حین برگزاری جشنواره هنرمند یکی از گروه‌های نمایشی یا یکی از مخاطبان حاضر در سالن نمایشی مبتلا به ویروس کرونا باشد، تمهیدات جشنواره چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: آنگونه پیشتر اشاره کردم، تمام هنرمندان حاضر، همکاران و عوامل ستادی توسط عزیزن‌مان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست کرونا را پشت سر گذاشته‌اند و همگی از این حیث سلامت هستند.

اما اگر طبق صحبت شما خدای‌ناکرده در  یک سالن نمایشی یکی از مخاطبان یا یکی از هنرمندان گروه‌های نمایشی به ویروس کرونا مبتلا شده باشد از حضور آن گروه ممانعت می شود. همچنین آن سالن تا ضدعفونی کامل و پشت سر گذاشتن شرایط استریلیزه قرنطینه خواهد شد.

تشریح دلایل حذف بخش بدن و حرکت از تقویم جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر

دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به چهارمین و آخرین پرسش ایرنا مبنی بر دلایل حذف بخش افزوده شده به جدول جشنواره تئاتر فجر یعنی بخش بدن و حرکت گفت: ظرفیت موجود میان هنرمندان جوان در حوزه زبانِ بدن و حرکت بسیار بالاست، اما به دلیل برنامه‌ریزی سریع و عدم تدوین و نگرش درست در حوزه فضای درام و استفاده کردن از زبان بدن و حرکت برای انتقال معانی دراماتیک، آثار رسیده شده به جشنواره بیشتر در حوزه حرکات ورزشی و سیرک تعبیر می‌شدند و قابلیت انتقال درام را نداشتند. به همین سبب با صلاح‌دید اعضای هیات انتخاب هیچکدام از آثار شرایط پذیرش نداشتند و ناچار به حذف این بخش شدیم.