بولتون: ترامپ آماده مذاکره با تهران است/ نگرانم ایرانی‌ها ترامپ را بازی دهند!
بولتون: ترامپ آماده مذاکره با تهران است/ نگرانم ایرانی‌ها ترامپ را بازی دهند!
مشاور امنیت ملی سابق آمریکا مدعی شد رئیس‌جمهور آمریکا آماده مذاکره با مقامات ایرانی برای انعقاد یک توافق هسته‌ای جدید است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا مدعی شد در صورت پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، احتمالا او برای انعقاد توافق هسته‌ای جدید با ایران تلاش خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا روز جمعه در مصاحبه ویدئویی با کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: ترامپ آماده دیدار با مقامات ایرانی برای مذاکره در خصوص توافق هسته‌ای جدید با این کشور است.

بولتون با اشاره به ناکامی مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی گفت: همانطور که کیم جونگ اون در این زمینه ترامپ را به بازی گرفت نگران هستم که در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ ایران اقدام مشابهی انجام دهد.

بولتون که در دولت جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا، سفیر واشنگتن در سازمان ملل بود افزود: من به وعده‌های بوش در خصوص ممانعت از ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اعتقاد داشتم، اما نمی‌دانم آیا می‌توان به قول ترامپ برای مهار ایران از دستیابی به سلاح اتمی اعتماد کرد یا خیر.

مشاور کاخ سفید در ادامه گفت: به اعتقاد من ترامپ تعریف خود را در خصوص صداقت دارد.

بولتون رفتار‌های فاقد صداقت ترامپ را موجب ناامیدی سران کشور‌های خارجی دانست. بولتون پیشتر در مصاحبه‌ای خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در مه ۲۰۱۸ را «شادترین لحظه» در تمام دوران حضورش در دولت ترامپ دانست و گفت: «باید همان زمان دولت را [در اوج شادی] ترک می‌کردم».

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا معتقد است ترامپ خط مشی سخت خود علیه ایران را با دعوت از مقامات ایرانی برای معامله زیر پا گذاشت. او گفت: ما فشار زیادی به ایران وارد کردیم، اما زمانی که به اواسط دوره تصدی خود رسیدم دریافتم ترامپ همچنان به دنبال معامله با ایران بود. او می‌خواست با مقامات ایران و رهبر این کشور دیدار کند؛ می‌خواست با وزیر امور خارجه آن ملاقات داشته باشد. سیگنال‌های متفاوت ترامپ، این کار را بسیار دشوار و غیر ممکن کرد تا تغییرات نهایی در تهران اثرگذار شود.

بولتون پیش از این در کتاب جدید خود آورد رئیس جمهور آمریکا در جریان نشستی در سال ۲۰۱۷ از اقدام نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران حمایت کرده بود.