بیش از پنج میلیون دز واکسن کرونا در گیلان دریافت شد
بیش از پنج میلیون دز واکسن کرونا در گیلان دریافت شد
معین نیوز_مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا برای تزریق سه نوبت وارد این استان شده‌است.

دکتر حسن رخ‌شاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای تزریق واکسن کرونا در گیلان تاکنون، چهار میلیون و ۶۳۲ هزار و ۶۶۴ دز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان تاکنون ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۳۰ دز واکسن کرونا در نوبت اول و یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۹۰ دز واکسن نوبت دوم در استان گیلان تزریق شده است.

وی با اشاره به استقبال گیلانیها برای تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا گفت: ۹۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال گیلان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تزریق دز دوم نیز به ۸۸.۶ درصد رسیده‌است.

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان در ادامه با بیان نقش مهم تزریق دز سوم “یادآور” واکسن کرونا برای مقابله با اومیکرون خاطر نشان کرد: ۵۲۷ هزار و ۶۴۴ نفر در این استان برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

وی با تشریح تزریق واکسن نوبت سوم در شهرستان‌های گیلان به نسبت جمعیت در گروه سنی بالای ۱۸ سال اظهار داشت: املش با ۳۲.۳ درصد، رودسر با ۳۲.۲، سیاهکل با ۳۱.۲، شفت با ۳۰.۴، بندرانزلی با ۳۰.۱، لنگرود با ۲۸.۵، لاهیجان با ۲۸.۵، آستانه‌اشرفیه با ۲۴.۳، صومعه‌سرا با ۲۴، فومن ۲۱.۹، رودبار ۲۱.۳، رشت ۲۱ درصد، رضوانشهر ۲۰.۹، تالش ۱۹.۵ ، ماسال ۱۷.۹ و آستارا  ۱۵.۴ درصد ترزیق نوبت سوم واکسن را دارند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه در زمان حاضر مشکلی به لحاظ تزریق واکسن کرونا در این استان وجود ندارد، اضافه کرد: تنها مسئله کنونی فقدان واکسن آسترازنکا در این استان است که البته مشکل کشوری هم بود و با ورود محموله جدید از شنبه این نوع واکسن تزریق می شود.

وی به تحویل ۲۶ هزار دز واکسن جدید آسترازنکا “پنجشنبه” به استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: این واکسن برای تزریق نوبت دوم و سوم واکسن کرونا “افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند” تزریق می‌شود.

تمام ١٧ شهرستان استان گیلان شامل املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، رودسر، رودبار، تالش و آستارا از “۱۸ دی” در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۱۲۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری بوده و ۲۴ بیمار بدحال هستند.