بیش از ۳۰۰ برنامه در حوزه دفاع مقدس در گیلان برگزار می شود
بیش از ۳۰۰ برنامه در حوزه دفاع مقدس در گیلان برگزار می شود
معین نیوز_مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: امسال به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی برای استان برنامه ریزی شده که توسط دستگاههای مختلف اجرا می شود.

سرهنگ حسین مصطفی پور روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی اظهار داشت: علت مقدس بودن دفاع مقدس  اتصال آن به ارزش ها و آموزه های حسینی است.

وی  با بیان اینکه دفاع مقدس در تمامی عملیات و  دلاورمردی ها و از خود گذشتگی های رزمندگان  با تاسی از کربلا و عاشورا بوده است، افزود: ابا عبدالله رمز عملیات  ما و به نام متبرک  ائمه اطهار بوده است.

سرهنگ مصطفی پور دفاع مقدس را بنا به فرموده مقام معظم رهبری گنجینه ای دانست که هر کسی می تواند هر قدر بخواهد از منابع و آموزه های آن بهره بگیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: قرار نیست در هفته دفاع مقدس کار نظامی انجام دهیم هر چند که نقش ارگان های نظامی در بزرگداشت این هفته برجسته است زیرا کلید واژه این فرهنگ وحدت مردم ایران  بوده و ما باید همچنان از آن الگو بگیریم.

وی  هفته دفاع مقدس را هفته وحدت کلمه و یادآور انسجام ملی هشت ساله ملت ایران عنوان و اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس  اعم از زن ، مرد، پیر و جوان دست در دست هم بودند و با وحدت توانستند از کیان و یکپارچگی کشور دفاع کنند.

سرهنگ مصطفی پور پیروزی در دفاع مقدس را نشات گرفته حضور مردم در کنار نیروهای نظامی و فرهنگ ارزشمند انسجام  ملی برای دفاع از میهن اسلامی دانست و گفت: دفاع مقدس پایان نیافته چرا که دشمنان ما همواره در حال توطئه چینی هستند و اکنون همچنان در حال جنگ در حوزه های فرهنگی و اقتصادی هستیم.

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت دفاع مقدس در گیلان با اشاره به  برنامه ریزی برای اجرای ۳۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس امسال اظهار داشت: آیین تجلیل از ۲۰ هزار رزمنده استان همزمان با مراسم کشوری  و تجلیل از یک میلیون رزمنده این دوران  به صورت تصویری  از برنامه های محوری پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

وی برگزاری نمایشگاههای فرهنگی و رزمی به نام گنج مقدس با نمایش ادوات و تجهیزات نظامی، پخش زنده برنامه ها از محل نمایشگاه از طریق صدا و سیمای گیلان، اجرای میز خدمت، رونمایی از کتاب هایی در حوزه دفاع مقدس، برگزاری جشنواره های فانوس و تئاتر سنگر در مرحله استانی ، مسابقه دریا دلان و مسابقات عکس ، نقاشی و کتابخوانی و افتتاح بیش از ۴۰ طرح محرومیت زدایی و عام المنفعه توسط بسیج سازندگی سپاه از جمله برنامه های تدارک دیده شده در استان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان  اظهار داشت: اجرای سرودها و تئاترهای خیابانی ، تجلیل از خانواده های شهدای ، نصب تصاویر رزمندگان دفاع مقدس و  پزشکان و کادر درمان ، توزیع بسته های آموزش و فرهنگی به همراه بسته های معیشتی و برگزاری پویش هایی همچون پویش نقاشی حوزه دفاع مقدس  و پویش بچه ها و حاج قاسم از دیگر برنامه ها برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس طی سالجاری در استان است.

گیلان هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز  تقدیم میهن اسلامی کرده است.

از ۳۱ شهریورماه مصادف با  سالروز حمله وحشیانه رژیم بعث به کشورمان در سال ۵۹  هفته دفاع مقدس در کشور آغاز می شود.