تاکید سفیر روسیه بر ایجاد شبکه زنجیره ای بین فعالان بازرگانی دو کشور
تاکید سفیر روسیه بر ایجاد شبکه زنجیره ای بین فعالان بازرگانی دو کشور
معین نیوز_سفیر فدراسیون روسیه در ایران با تاکید بر نقش شرکت های صادراتی در توسعه روابط ایران و روسیه گفت : با ایجاد شبکه زنجیره ای بین فعالان بازارگانی، دو کشور از توانمندی های یکدیگر بهره مند خواهند شد.

لوان جاگاریان روز دوشنبه در مراسم افتتاح شرکت مدیریت صادرات به حضور خود به مدت ۹ سال در کشور ایران اشاره و خاطرنشان کرد: طی مدتی که از سوی فدراسیون روسیه در ایران خدمت می کنم استان گیلان بهترین استان در کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به روابط خوب سیاسی بین دو کشور اظهار داشت : روسیه همواره در شرایط دشوار پشتیبان ایران بوده، هست و خواهد بود و روابط سیاسی دو کشور باید بستر لازم را برای توسعه مراودات تجاری فراهم کند ، معتقدم توانایی هر دو کشور در تامین کالاهای اساسی از طریق مبادلات تجاری بالا بوده و باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

جاگاریان منطقه آزاد انزلی را مهم ترین مرکز تجاری در گیلان به منظور توسعه مراودات معرفی و تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی در موقعیت مناسب کریدور شمال جنوب قرار دارد و کشور روسیه نیز با توسعه زیرساخت‌های خود در حوزه بندری و حمل ‌و نقل در تلاش است همچون ایران سهم خود را در اقتصاد دریامحور افزایش دهد و تجار و بازرگانان ایرانی می توانند به منظور تقویت روابط و آشنایی با ظرفیت های کشور روسیه از طریق اتاق بازرگانی و دفتر سفارت روسیه در گیلان اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان صد در صد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی،از مزایایی منطقه آزاد انزلی است.