تب و تاب تبلیغات انتخاباتی در گیلان
تب و تاب تبلیغات انتخاباتی در گیلان
معین نیوز_چند روزی از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور می گذرد و این امردر گیلان نیز با تب و تاب خاصی، در جریان است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چند روزی است که در شهرهای مختلف گیلان به خصوص در مرکز این استان آغاز شده اما این تبلیغات نسبت به نامزدهای انتخاباتی شورای شهر و روستا کمرنگ تر است.

البته با وجود آغاز حدود ۲ هفته ای تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اما در سطح شهرستان رشد به عنوان مرکز استان گیلان و دیگر شهرستان های استان فقط پوسترها، بنرها و همچنین ستادهای ۲ نامزد عبدالناصر همتی و سید ابراهیم رئیسی دیده می شود.

نصب بنر و پوستر نامزدها نیز از دیگر برنامه های معمول و رایج در تبلیغات بشمار می رود که در تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری در گیلان نیز، بنر و پوسترهای نامزدها رئیسی و همتی بیشتر در سطح شهر به چشم می خورد.

همچنین برپایی جلسات خبری توسط تعدادی از روسای ستادهای مردمی کاندیداهای ریاست جمهوری، دعوت مردم به مراسم های مختلف برای تبلیغ از کاندیدای موردنظر، از دیگر برنامه هایی است که طی چند روز اخیر و از آغاز رسمی تبلیغات ریاست جمهوری در گیلان به خصوص در مرکز این استان مشاهده می شود.

تبلیغات گسترده نامزدهای انتخابات شوراها در رشت   

اما تبلیغات شوراهای شهر و روستا در گیلان به خصوص در رشت از تب و تاب خاصی برخوردار است و با شور زیادی دنبال می شود و کاندیداهای زیادی که تایید صلاحیت شده اند، برای نشستن بر روی کرسی های شورای شهر، با یکدیگر رقابت می کنند.

در رشت قریب ۲۰۰ نامزد برای ورود به شورای شهر رشت رقابت می کنند که در این بین، تعدادی از اعضای شورای اسلامی ، هنرمندان ، ورزشکاران ، بازاریان و غیره حضور دارند که تبلیغات این تعداد از کاندیداها نیز، متفاوت است.

از سوی شهرداری ها، محل هایی برای تبلیغات و چسباندن پوستر کاندیداها در نظر گرفته شده که به طور حتم این مکان های درنظر گرفته شده برای تبلیغات این تعداد کاندید، بسیار کم و کوچک است و به همین دلیل در اکثر نقاط شهر رشت شاهد پوسترهای کاندیداهای شورای شهر هستیم.

البته نصب تعدادی از پوسترهای نامزدهای شورای شهر در بخشی که برای تبلیغات ریاست جهموری درنظر گرفته شده را شاهد هستیم و تعدادی از افرادی که وظیفه چسباندن پوستر کاندیدای موردنظر خود را دارند، روی پوستر کاندید دیگری پوستر خود را می چسبانند که در کنار پاره کردن پوسترهای چندین نامزد نیز نوعی بی اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی محسوب می شود.

همچنین چسباندن پوسترهای انتخاباتی بر روی دیوار و درب های منازل و مغازه ها ، چسباندن پوستر کاندیداها بر روی تراس های برق ، جعبه تقسیم های مخابرات، پل های عابر پیاده و سایر اماکن عمومی، از دیگر حاشیه های انتخاباتی است که این امر کار ماموران شهرداری را برای پاکیزگی شهر، سخت و دشوار می کند.

راه اندازی میتینگ های تبلیغاتی با دعوت از هنرمندان سرشناس گیلان، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز به تعدادی از شرکت کنندگان در این نوع مجالس ، از دیگر روش‌های تبلیغاتی تعدادی از کاندیداهای شورای شهر در رشت و سایر شهرستان های گیلان است.

به هر حال تبلیغات شورای شهر و روستا در گیلان با هیجان زیادی دنبال می شود و هر روز نیز این تبلیغات گسترده تر می شود که یکی از این نوع تبلیغات برپا کردن بنرهای بسیار بزرگ در نقاط مختلف شهر است و در این راستا در تمامی محله ها و خیابان های سطح شهر ، این بنرها با شعارهای تبلیغاتی متفاوت، قابل رویت است.

با این رویه به نظر می رسد هرچه به روزهای پایانی هفته جاری نزدیک می شویم، شاهد گسترش و تنوع تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و کاندیداهای شورای شهر توسط ستادهای آنان باشیم که البته هدف مشترک همه این کاندیداها، علاوه بر پیروزی در انتخابات، حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات نیز می باشد.