تجلیل از برترین های چهارمین جشنواره ملی «نگاهی به طنز معاصر»
تجلیل از برترین های چهارمین جشنواره ملی «نگاهی به طنز معاصر»
چهارمین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر با عنوان «طنز پهلو۴» پنجشنبه شب در شهرستان فومن برگزار و طی آن از طنزپردازان و هنرمندان برجسته کشوری تجلیل شد.

فرماندار شهرستان فومن در این مراسم گفت : هنرمندان ثروت های ملی و واقعی کشورند که باید پاس داشته شوند تا بتوانیم آن ها را در حافظه تاریخی نسل جدید و آینده زنده نگه داریم.
محمدرضا محسنی با اشاره به اینکه کیومرث صابری، شیون فومنی و آیت الله بهجت فومنی از ثروت های معنوی کشوری محسوب می شوند، افزود: ایران اسلامی مملو از ارزش های فرهنگی است و باید بیش از گذشته به دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر توجه کرد.
وی عنوان کرد : رهبر انقلاب همیشه دغدغه فرهنگ را داشته و دارند و توجه به فرهنگ وهنر اصیل نیاز اصلی متولیان فرهنگی کشور است و دیگر بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در کنار فرهنگ نقش خود را ایفا می کنند.
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن هم در این رابطه به ایرنا گفت : از یک هزار و ۲۳ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره از سراسر کشور ۴۹۳ اثر در بخش شعر طنز،  ۳۶۴ مورد در بخش نثر و ۱۶۶ اثر در زمینه داستان کوتاه بود.
نیک انجام اظهار داشت: این جشنواره به یاد کیومرث صابری فومنی «گل‌آقای» ملت ایران یکی از بهترین طنزپردازان معاصر برگزار شده که با استقبال خوبی از سراسر کشور مواجه شد.
وی در ادامه افزود: آثار رسیده و منتخب این جشنواره با داوری سه تن از طنزپردازن و نویسندگان مطرح کشوری و به سرپرستی «رضا رفیع» مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا در اختتامیه این جشنواره به سه برگزیده شعر طنز و سه برگزیده نثر و ۵ نفر شایسته دریافت تقدیر جوایز و تندیس جشنواره اهدا شد.

«مهران رجبی»  بازیگر طنزپرداز سینما و تلویزیون ایران، «حمید ابراهیمی» بازیگر تئاتر و تلویزیون، «فرامرز ریحان‌صفت» شاعر طنز پرداز بنام کشور به عنوان مهمان ویژه کشوری حضور داشتند.