تحقیق و تفحص خطرناک مجلس از فدراسیون فوتبال
تحقیق و تفحص خطرناک مجلس از فدراسیون فوتبال
معین نیوز_ورود مجلس به مسائل داخلی فدراسیون فوتبال گرچه با انگیزه رسیدگی به نحوه خرج کردن دهها میلیارد کمک مالی دولت صورت می‌گیرد اما می تواند با شیطنت برخی ها ، از سوی فیفا دخالت نهاد حکومتی و دولتی محسوب شود.

احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال در ۸ محور خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی، این نماینده مجلس افزود: این تحقیق و تفحص در کمیسیون فرهنگی در دست بررسی و تقریبا نهایی شده است.

ورود مجلس شورای اسلامی به مسائل داخلی فدراسیون فوتبال گرچه با انگیزه رسیدگی به نحوه خرج کردن دهها میلیارد کمک مالی دولت صورت می‌گیرد اما می تواند با شیطنت برخی ها ، از سوی فیفا دخالت نهاد حکومتی و دولتی محسوب شود.

به گفته راستینه، هفته آینده با حضور وزیر ورزش و سرپرست فدراسیون فوتبال تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال در کمیسیون فرهنگی مجلس به رأی گذاشته خواهد شد.

وی در همین راستا گفت: با رفتن عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال خیلی از اسناد و موارد پنهان در حال افشا شدن است که حکایت از فساد و تخلفات مالی در فدراسیون است که همین موضوع باعث شد تا نمایندگان مجلس بدنبال تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال باشند.

راستینه با بیان اینکه در ۲ دوره اخیر اداره فدراسیون فوتبال، شاهد اتفاقات مخربی بودیم، گفت: گزارش این تخلفات به کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام شد و بر اساس وظایف نظارتی، طرح تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال در راستای ایجاد شفافیت در فوتبال کشور کلید خورد.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اظهار داشت: محور‌های طرح تحقیق و تفحص به وزارت ورزش ارجاع شده و وزارت ورزش موظف است ظرف ۲۰ روز نسبت به این ابهامات پاسخ دهد البته محورهای اصلی و تایید و نهایی شده هفته آینده مشخص می‌شود.

راستینه افزود: تمامی اقدامات تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال در چارچوب قواعد و مقررات فیفا خواهد بود و در مقررات فیفا آمده در صورتی که فساد مالی در فدراسیون فوتبال یک کشور گزارش شود بر اساس قوانین کشور‌ها می‌توان به آن تخلف رسیدگی کرد زیرا حیف و میل اموال عمومی در آنجا صورت گرفته است.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس همچنین تصریح کرد: گزارش تخلفات فدارسیون سوارکاری هم در کمیسیون فرهنگی نهایی شد و برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه ارجاع شد.