تردد کامیون‌های ایرانی در مرزهای افغانستان/ امنیت خط قرمز ماست
تردد کامیون‌های ایرانی در مرزهای افغانستان/ امنیت خط قرمز ماست
معین نیوز_مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: هم اکنون تردد کامیون‌های ایرانی در مرزهای افغانستان بدون مشکل انجام می‌شود و دائماً وضعیت امنیت کامیون‌داران را رصد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته و با افزایش تنش در شهرهای مختلف افغانستان نگرانی‌هایی برای برخی کامیونداران درباره تردد در این کشور به وجود آمده است که به گفته مسئولان سازمان راهداری هیچ  مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جواد هدایتی،  مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: مرزهای سه گانه افغانستان هم اکنون باز است و رفت و آمد و تردد کامیون‌داران ایرانی به صورت عادی در آن‌ها جریان دارد.

وی با بیان اینکه از نظر امنیتی مشکلی در مرزهای افغانستان وجود ندارد، افزود: تنش‌هایی که به وجود آمده در برخی از شهرهای بزرگ مانند کابل است اما در شهرهای مرزی افغانستان که کامیونداران تردد می‌کنند مشکل خاصی نداریم اما وضعیت از نظر امنیتی به عنوان یک مسئله مهم دائماً رصد خواهد شد.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: مجموعه نظام و دستگاه‌های متولی مانند وزارت امور خارجه، سفارت‌های ایران در افغانستان و دستگاه‌های امنیتی مستقر در مرز مانند مرزبانی و ارتش دائماً در حال بررسی و ارزیابی وضعیت این کشور از نظر امنیتی هستند و اگر مشکلی به وجود بیاید به سرعت آن را اطلاع رسانی کرده و سعی می کنیم در سریعترین زمان ممکن از جان و مال هموطنان‌مان حفاظت کنیم چرا که امنیت کامیونداران ایرانی خط قرمز ما بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

هدایتی با اشاره به اینکه اگر مشکلی از این نظر در افغانستان به وجود بیاید به سرعت جلوی تردد کامیون‌داران ایرانی را خواهیم گرفت، گفت: به همه راننده های کامیون اعلام می کنیم که با رعایت همه جوانب و پروتکل‌های بهداشتی، ترددهای خود را بدون مشکل انجام دهند و از نظر امنیتی نیز احتیاط کنند که البته در حال حاضر مشکلی از این نظر وجود ندارد اما از طریق پایانه‌های مرزی به صورت مستمر در جریان وضعیت این کشور قرار بگیرند.