تزریق دز دوم واکسن به جاماندگان گیلان اطلاع‌رسانی شود
تزریق دز دوم واکسن به جاماندگان گیلان اطلاع‌رسانی شود
معین نیوز_رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تاکید بر لزوم یادآوری دز دوم واکسن کرونا گفت: باید با ردیابی، برقراری تماس و ارسال پیامک، زمان تزریق دز دوم واکسن به افراد جامانده یادآوری شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر ارسلان سالاری روز یکشنبه در نشست هیات رئیسه این دانشگاه با تاکید بر ضرورت استمرار واکسیناسیون کرونا کارمندان دولت اظهار داشت: تمامی کارمندان دولتی و دستگاه های عمومی مکلف به تزریق واکسن هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس در گیلان و لزوم واکسینه کردن این گروه پر اهمیت، افزود: تاکنون ۹۹ درصد دانش آموزان استان به تعداد افزون بر ۱۸۰ هزار نفر دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند که نشان از اعتماد خانواده‌ها به نظام واکسیناسیون و مطرود شدن واکسن هراسی در کشور دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در گیلان اظهار داشت: سرعت واکسیناسیون کرونا در بیشتر شهرستان های استان از متوسط کشوری بالاتر است و باید در سایر شهرستان ها نیز اقدامات برای تسریع این مهمانجام شود.

دکتر سالاری با اشاره به ظرفیت بی نظیر نظام شبکه ، پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد در گیلان اظهار داشت: همه زیرساخت‌های لازم از جمله خانه های بهداشت در سراسر استان مهیا بوده و باید از این ظرفیت ها در تسریع واکسیناسیون عمومی علیه کرونا بهره گرفت.

دکتر سالاری با بیان اینکه در تمام خانه های بهداشت باید واکسن کرونا توزیع شود، افزود: پزشکان و بهورزان، مسوول واکسیناسیون کرونا در خانه های بهداشت هستند و باید از ظرفیت دانشجویان و داوطلبان نیز در این زمینه بهره گرفت.

بر اساس آخرین آمار دریافتی تا نیمه آبان، ۸۸ درصد از افراد بالای ۱۲ سال گیلان به تعداد یک میلیون و ۹۶۲ هزار و ۴۴۵ نفر دز اول و ۶۵.۸ درصد به تعداد یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۹۴ نفر در این استان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان های ماسال، شفت، سیاهکل و املش در استان گیلان در رنگ بندی آبی کرونایی قرار دارند.

شهرستان رودبار نارنجی و بقیه شهرستان های استان گیلان شامل رشت ، خمام ، رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، بندرانزلی، فومن، رضوانشهر، تالش و آستارا زرد هستند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون ٣٠٩ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند.

گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.