تسهیلات کرونا در گیلان تا پایان آبان ماه پرداخت می شود
تسهیلات کرونا در گیلان تا پایان آبان ماه پرداخت می شود
معین نیوز_مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: بر اساس اعلام آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا متقاضیان دریافت پرداخت تسهیلات کرونا می توانند تا پایان آبان ماه وام خود را دریافت کنند.

یونس رنجکش  روز  سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حمایت از واحدهای اقتصادی آسیب دیده از شیوع این بیماری این مصوبه  ابلاغ شده و بانک ها موظف به پرداخت این تسهیلات تا پایان آبان ماه بوده و متقاضیان گروههای آسیب دیده نیز تا پایان شهریور ماه مهلت  ثبت نام دارند.

وی اظهار داشت : بر اساس این مصوبه باز پرداخت تسهیلات مشاغل به شدت آسیب دیده به غیر از قرض الحسنه که مربوط به چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ است و تاکنون پرداخت نشده است منوط به آنکه بدهی آنان تا  اول بهمن ماه سال ۹۹ در طبقه جاری باشد به انتهای دوره تقسیط منتقل می شود.

وی تصریح کرد: باز پرداخت تسهیلات مشاغل به شدت آسیب دیده مربوط به مشاغل گروه فرهنگ و هنر ، میراث فرهنگی ، ورزش و جوانان و حمل و نقل دریایی و ریلی  نیز تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ امهال می شود.

وی گفت : مشمولان این شرایط نسبت به دریافت تسهیلات می توانند اقدام کنند و بانک ها نیز بر اساس شیوه نامه های ابلاغی عمل نمایند.

رنجکش یاد آور شد : با توجه به اقدامات انجام شده در دستگاههای اجرایی و بانک های دولتی در سال گذشته مجموعه عملکردها در پرداخت تسهیلات در این زمینه  مناسب  است اما اکنون بخش قابل توجهی از اعتبارات در اختیار بانک های خصوصی است که متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود : بیش از ۲۴۰میلیارد تومان تسهیلات نیز هم اکنون در استان برای پرداخت به متقاضیان در اختیار بانک ها قرار دارد که  دستگاههای اجرایی با هماهنگی بانک ها یک ماه مهلت دارند با تعیین تکلیف پرونده های متقاضیانی که هنوز از این تسهیلات استفاده نکرده اند شرایط را برای دریافت آنان یا ثبت نام متقاضیان جدید فراهم نمایند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با تاکید بر  لزوم تسریع در ارائه خدمات به متقاضیان خواستار مساعدت های لازم در جذب این اعتبارات و رونق اقتصادی در کسب و کارها شد و  خاطر نشان کرد: کرونا آسیب های جدی به فعالیت های اقتصادی وارد کرده است که حتی برخی از مشاغل هنوز فرصت احیای مجدد را نیافته اند که باید به حضور مجدد آنان به چرخه اقتصادی کمک ویژه کرد.

ا مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا که متقاضی استفاده از تسهیلات هستند تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.