تصویر یک خرس قهوه‌ای هم در گیلان ثبت شد
تصویر یک خرس قهوه‌ای هم در گیلان ثبت شد
معین نیوز_مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان پس از اعلام مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در اراضی باغ چای در مجاورت۸ مناطق جنگلی یکی از روستاهای بخش چابکسر، واقع در شرق استان گفت: یک خرس قهوه‌ای هم در مناطق جنگلی روستای گیلوندرود فومن مشاهده شد.

حمزه عشوری افزود: این خرس قهوه‌ای حین بازدید ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و همیاران محیط زیست فومن در مناطق جنگلی روستای یاد شده مشاهده شده است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب گیلان بیان کرد: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد، اکوسیستم مطلوب و وجود امنیت در این منطقه، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده است که این موضوع در کشور بی‌نظیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی در حفظ گونه‌های ارزشمند، ازهمه دوستداران طبیعت و حیات وحش درخواست کرد ضمن حفاظت از این گونه های کمیاب، درصورت مشاهده حیات وحش از نزدیک شدن به آن خودداری کنند و در صورت چنین مشاهداتی موضوع را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا مراتب فوری و با حساسیت مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

تصاویر یک قلاده پلنگ در باغ چای در مجاورت مناطق جنگلی یکی از روستاهای بخش چابکسر شهرستان رودسر به تازگی توسط موبایل یکی از کشاورزان منطقه که مشغول چیدن برگ سبزچای بودند مشاهده و ثبت شده است.