تفسیرهای سلیقه ای  نباید موجب سرگردانی  سرمایه گذاران مجتمع های گلخانه ای شود
تفسیرهای سلیقه ای  نباید موجب سرگردانی  سرمایه گذاران مجتمع های گلخانه ای شود
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : تفسیرهای سلیقه ای و ناهماهنگی بین ادارات نباید موجب کندی روند اجرای سرمایه گذاری در شهرک های گلخانه ای استان و سرگردانی سرمایه گذاران شود.

یونس رنجکش عصر پنجشنبه در کمیته فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری با محوریت رسیدگی به مشکلات شهرک های کشاورزی گیلان افزود : نارضایتی های مختلفی در خصوص اجرای این طرح وجود دارد که ادامه روند آن موجب دلسردی سرمایه گذاران و عدم سرمایه گذاری در این زمینه خواهد شد.

وی اظهار داشت : این شهرک ها بیش از یک دهه است که در تصمیم گیری های دولت وقت در ۱۶شهرستان برای استفاده از عرصه های ملی با توجه به ضوابط تعیین شده و در راستای افزایش تولیدات گلخانه ای و ایجاد فرصت های اشتغالزایی پیش بینی شده اند.

به گفته وی، عملیات اجرایی و واگذاری این شهرک ها در  پنج شهرستان گیلان به سرمایه گذاران با توجه به ضوابط وزارت جهاد کشاورزی و بر اساس فراخوان های عمومی از چند سال پیش آغاز شده است.

وی یاد آور شد : با توجه به محدودیت های زمین و منابع آبی در گیلان ایجاد این شهرک ها نقش مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی، اشتغالزایی و تولید ثروت و گردش اقتصادی در استان و صادرات این محصولات دارد که سیاست های حمایتی از اجرای آنها از اولویت های استان به شمار می رود.

وی ادامه داد :در بررسی ها و بازدید های میدانی و گزارش متولیان و سرمایه گذاران این شهرک ها مشکلاتی مشاهده شده است که بخش عمده آنها در ناهماهنگی بین ادارات و برداشت های سلیقه ای از روند اجرای آنها است که باید با همراهی و همکاری ها و با توجه به سیاست های دولت در بهره وری از زمین و سایر منابع این مشکلات برطرف شود.

رنجکش اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم ها و افزایش قیمت ها و محاسبات مالی انجام گرفته در اجرای این پروژه ها در زمان تعیین شده هر گونه کوتاهی و وقفه در زمان بهره برداری از این شهرک ها موجب از بین رفتن سرمایه ملی و دلسردی سرمایه گذاران بخش خصوصی که آمادگی سرمایه گذاری چند صد میلیاردی در این شهرک ها دارند، می شود.

وی گفت : تخصیص زمین و مراحل واگذاری آنها به سرمایه گداران حتما  بر اساس ضوابط قانونی و طبق فراخوان ها بایدانجام شود و در این زمینه گزارش های ارسالی نشان از انعقاد قرارداد با ۱۶سرمایه گذار دارد.

رنجکش تاکید کرد : اجرای مشوق های لازم برای سرمایه گذاران و فراهم آوری بسترهای لازم در توسعه زیر ساخت ها از جمله تعهداتی است که بر عهده مجری  شر کت شهرک های کشاورزی گذاشته شده است و در این زمینه باید تلاش کنیم مشوق ها و زیر ساخت ها به موقع فراهم شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استاندار گیلان  با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی فرمانداران در پیگیری مشکلات  اجرای این طرح ها از شرکت شهرک های کشاورزی خواست در تعامل بیشتر با فرمانداران پیگیری های لازم را انجام دهند.