تمامی ادارات و دستگاههای اجرایی موظف به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق هستند
تمامی ادارات و دستگاههای اجرایی موظف به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق هستند
معین نیوز_مدیرعامل توزیع برق گیلان طی مصاحبه ای با صدا وسیمای مرکز گیلان به تشریح برنامه های گذر از پیک بار تابستان پرداخت.

گیل خبر/ دکتر محمداسماعیل هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: با توجه به گرمای زودرس هوا، کاهش نزولات جوی و کاهش تولید برق در نیروگاههای برقابی ، صنعت برق کشور با شرایط ویژه ای مواجه شده است و مصرف برق نسبت به سال گذشته در استان ۱۱ درصد و در کل کشور ۲۰ درصد افزایش یافته و از این رو مدیریت مصرف  انرژی برق بیش از هر زمان دیگری ضروری می باشد.

هنرمند گفت: بنابر مصوبه هیئت وزیران تمامی ادارات، دستگاههای اجرایی و بانک ها موظف به کاهش ۵۰ درصدی برق از ساعت ۱۱ صبح تا پایان وقت اداری هستند و دستگاههایی که همکاری در این زمینه نداشته باشند شامل قطع برق خواهند شد.

وی به پویش مردمی مدیریت کولرها اشاره کرد و افزود: در این پویش نیاز است مردم شریف استان بین ساعت ۲ تا ۳ بعد ازظهر به مدت ۱۵ دقیقه کولرهای خودرا در خانه یا محل کار خاموش کنند و با این کار یک سوم خاموشی های احتمالی استان کاهش پیدا می کند.

هنرمند خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۸۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان کشف شده است که این مقدار حدود ۳۵ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان درپایان گفت: اپلیکیشن کاربردی “برق من” برای دریافت جداول خاموشی های احتمالی و همچنین خدمات برق بصورت غیرحضوری از طریق سایت شرکت توزیع برق گیلان به آدرس www.gilanpdc.ir  و سایت شرکت توانیر و کافه بازار قابل دسترس می باشد.