جانشین سپاه قدس گیلان: آمریکا در مدیریت بحران کرونا عاجز است
جانشین سپاه قدس گیلان: آمریکا در مدیریت بحران کرونا عاجز است
جانشین سپاه قدس گیلان اظهار کرد: عجز و استیصال آمریکا در مدیریت بحران کرونا آشکار شده‌است و سردمداران آن کشور اگر عرضه لازم را داشتند، تلفات و مشکلات ناشی از این بیماری را مدیریت می‌کردند.

سرهنگ علی توشه روز شنبه در آئین معارفه فرمانده سپاه آستارا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: مکاتب دنیوی در فهم بسیاری از مسائل، نظیر موضوعات ماوراالطبیعه عاجز هستند و تلاش سردمداران آن مکتب ها و آمریکا برای ایجاد نافرمانی های مدنی و اجتماعی و مشکلات اقتصادی در ایران جهت فروپاشی نظام اسلامی به جایی نرسید.

وی ادامه داد: مکاتب دنیوی نظیر کمونیسم شرقی و لیبرالیسم غربی، به دلیل اتکا مطلق به حس و عقل، در برابر مکاتب الهی و وحیانی نظیر مکتب اسلام محکوم به شکست هستند.

وی افزود: شهید سلیمانی در شکل گیری تمدن اسلامی در جهان، ایفای نقش کرد و امروز ما پاسداران نیز در شکل گیری دولت و تمدن اسلامی، رسالت و تکلیف بزرگی بر عهده داریم.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: بعد اعتقادی و عرفانی کار در سپاه مهم تر از عملکردهای معمولی و گزارش کار است و شغل پاسداری، جریانی است که از مسیر خدمت به شهادت منتهی می شود و پاسداران نباید به اسم و رسم دنیوی متکی باشند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این آئین، خدمت در سپاه را افتخاری بزرگ توصیف کرد و برای کسب توفیقات بیشتر در این نهاد مقدس، بر حفظ روحیه جهادی تاکید کرد.

فرماندار آستارا نیز گفت: خدمت در سپاه افتخار بزرگی است و این نهاد به عنوان معجزه ای در تاریخ انقلاب و ایران، در همه زمینه ها منشا خیر و برکت بوده است.

حسن رستم زاد افزود: مسائل و موضوعات شهرستان مرزی بندر آستارا برای استان گیلان و کشور مهم است و سپاه، همواره در کنار شورای تامین و برای خدمت به مردم آستارا تلاش کرده است.

سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده قبلی سپاه آستارا نیز در آئین تودیع خود تشکیل درمانگاه سپاه، برپایی یادواره های پرشور شهدا و ساخت مسکن محرومان را از فعالیت های خود و همکارانش در چهار سال خدمت در سپاه آستارا اعلام کرد.

وی ادامه داد: سپاه ناحیه آستارا چهار سال پیاپی، به عنوان ناحیه برتر در سطح استان گیلان انتخاب و معرفی شده است.

در پایان این آئین، با اهدای هدایا و لوح های تقدیر، از خدمات سرهنگ آرمان قدردانی و سرهنگ بهزاد قنبری به عنوان فرمانده سپاه ناحیه آستارا معرفی شد.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، به بخش های مختلف کشورها خسارت های زیادی وارد کرده و بیشترین آمار تلفات ناشی از این بیماری، مربوط به آمریکاست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.