جذب تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا با جدیت دنبال شود
جذب تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا با جدیت دنبال شود
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان بر ضرورت جدیت بیشتر دستگاههای اجرایی و بانک های عامل در جذب اعتبار تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تاکید کرد.

یونس رنجکش عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی و پیگیری روند پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا افزود : اقدامات انجام شده  تاکنون نسبت به جذب این تسهیلات در استان گیلان رضایت بخش نیست.
وی اظهار کرد :، برای جبران خسارت های بنگاههای اقتصادی و صاحبان مشاغل در استان یک هزارو ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۱۲درصد اختصاص یافت که تاکنون کمتر از ۱۰درصد آن جذب شده است.
وی اضافه کرد : تا پنجم مرداد ماه صاحبان مشاغل آسیب دیده فرصت دارند تا در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت : مشکلات مختلفی از سوی متقاضیان در خصوص روند پرداخت توسط بانک ها و عدم اطلاع رسانی مناسب و همچنین نبود راهنمایی های صحیح و پیگیری  توسط دستگاههای اجرایی مسوول اعلام شده است که باید در رفع آنها تسریع شود.
وی ادامه داد : ستاد ملی کرونا با توجه به اهمیت موضوع در راستای احیای مشاغل و اشتغال افراد و همچنین رونق کسب و کارها در شرایط فعلی دستور العمل هایی را ابلاغ کرده است که همه موظف به اجرای آن هستند.
وی اظهار داشت : هیچ دستگاه اجرایی و یا بانک عاملی نباید خارج از دستورالعمل هایی که از سوی دولت و بانک مرکزی ابلاغ شده است با برداشت و سلیقه خود عمل کند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر جذب سریع این اعتبارات و هدایت و راهنمایی متقاضیان تا زمان باقی مانده افزود : اعتبار تخصیص یافته به استان می تواند نقش مهمی در گردش مالی واحدها و رونق نسبی کسب و کارها داشته باشد.
وی افزود : این اعتبار به صورت شناور است و اگر جذب شد، قابلیت افزایش دارد و اگر دستگاههای اجرایی و بانک ها نتوانند جذب کنند احتمال استفاده آن برای واحدها و متقاضیان سایر استان ها نیز وجود دارد.
وی خواستار اطلاع رسانی و پیگیری سریع دستگاههای اجرایی در تعامل با بانک ها برای پرداخت این تسهیلات شد.