جذب ۸۱ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی قزوین
جذب ۸۱ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی قزوین
معین نیوز_به گزارش معین نیوز از قزوین،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۱ سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان جذب شدند و برای ساخت واحدهای تولیدی خود نیز زمین دریافت کرده اند.

رضا صفاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید بازرس کل استان قزوین از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت، با اعلام این خبر تصریح کرد: ۸۱ هکتار زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به سرمایه گذاران جدید واگذار شد که انجام این مساله بیانگر رونق تولید و اشتیاق بخش خصوصی با وجود اعمال تحریم های ظالمانه دشمن، برای سرمایه گذاری در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به “مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری شده، می باشد. به گفته وی، میزان سرمایه گذاری سرمایه گذاران این استان در سال جاری ۶۵ هزار میلیارد ریال است.

صفاری همچنین به میزان اشتغالزایی مربوط به این میزان از سرمایه گذاری ها اشاره کرد و یادآور شد: با راه اندازی و بهره برداری از طرح های تولیدی مربوط به سرمایه گذاران جدید برای سه هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در سطح منطقه اشتغالزایی خواهد شد.

وی در مورد بیشترین جذب سرمایه گذار و میزان زمین های واگذار شده در استان خاطرنشان کرد: شهرک های صنعتی قزوین (کوهین)، حکیمیه و خرمدشت به ترتیب بیشترین میزان استقبال را دارا بوده اند. رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اضافه کرد: در کمترین زمان ممکن و در راستای تسهیل گری و کم کردن نظام بروکراسی اداری در برداشتن موانع از پیش روی تولید کنندگان و صنعتگران و با تلاش مضاعف کارکنان این شرکت و با همت بالا تمامی امکانات را برای متقاضیان سرمایه گذاری در سطح این استان فراهم کرده ایم.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است. حدود یک هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک های صنعتی قزوین مستقر هستند و به همین تعداد نیز طرح تولیدی در شهرک های صنعتی استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.