جزئیات تماس ایران با آذربایجان و ارمنستان
جزئیات تماس ایران با آذربایجان و ارمنستان
معین نیوز_سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره تحولات مربوط به قفقاز گفت: ما با مقامات هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان در تماس هستیم.

واقعیت اقتصادی اساسا وزن خودش را بر اهداف سیاسی برخی طرف‌های فرامنطقه‌ای غالب خواهد کرد. این کریدور از لحاظ کم کردن مسافت و هزینه‌های ترانزیتی بسیار مناسب است. در خصوص چابهار هم بر اساس گفتگوهای انجام شده تبادل نظرها ادامه دارد و کشورهای زیادی علاقه مند به استفاده از ظرفیت‌های چابهار هستند.

وی درباره گفته وزیر دفاع مبنی بر پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران در آینده گفت: در ارتباط با رفع تحریم‌ها انتظار این است که کشورهای متعهد به تعهد خود پایبند باشد و در قبال اقدامات غیرسازنده، ایران این حقوق را برای خودش قائل است که مطابق با هر اقدام، اقدام کند.

در خصوص میدان نفتی آرش اعلام کردیم که موضوع فنی است و در چارچوب گفتگوهای کارشناسان این موضوع دنبال خواهد شد. موضوعات فنی ماهیت خاص خودشان را دارند.

حج عمره در گفتگوهای دوجانبه مقامات ایران و عربستان طرح شد
کنعانی در خصوص حضور سفرای ایران و عربستان در سفارتخانه‌ها و همچنین حج عمره گفت: موضوع حج عمره در گفتگوهای دوجانبه مقامات ایران و عربستان طرح شد. طبیعتا انجام این کار نیازمند گفتگوهای مقامات سازمان حج و زیارت است و مانعی برای طرح این موضوع وجود ندارد.

ایران در ارتباط با اراضی خود هیچگونه اظهارات غیراصولی را بر نمی‌تابد

وی درباره بیانیه مشترک کشورهای عربی و ژاپن در خصوص جزایر سه گانه ایران گفت: موضع صریح ایران اعلام شد. ایران در ارتباط با اراضی خود هیچگونه اظهارات غیراصولی را بر نمی‌تابد و نسبت به ان واکنش نشان می‌دهد.

گفتگوهای کنسولی و قضایی ایران و ترکیه
سخنگو در ارتباط با گفتگوهای کنسولی و قضایی ایران و ترکیه گفت: گفتگوها انجام شد و تعداد قابل توجهی از زندانیان ایرانی در ترکیه هستند و با توجه به حجم رفت و آمد اتباع دو کشور گفتگوها قبلا انجام شده است. در خصوص نتایج این گفتگوهای اخیر اطلاعات کافی ندارم.

ماهیت رژیم صهیونیستی تروریستی است
وی در خصوص تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور مقامات ایران گفت: اینگونه موضع گیری صریح و واضح و اعلام قصد مبنی بر ترور مقامات دیگر کشورها نشان می‌دهد که ماهیت رژیم صهیونیستی تروریستی است و این رژیم در استفاده از ترور برای دستیابی به اهداف نامشروع خودش دریغ ندارد. آنها غلط می‌کنند، ایران بارها اثبات کرده که درباره هر تعرض مسامحه نخواهد کرد و بارها این رژیم سیلی‌های ایران را تجربه کرده و طعم آن را چشیده است و قطعا در خصوص طرح این قبیل اقدامات احمقانه باید فکر کنند. ایران بارها درباره ماهیت خطرناک این رژیم به کشورها هشدارها داده شده است.

کنعانی در خصوص دیدار وزیر صهیونیستی با برخی عناصر ضدانقلاب گفت: ما بارها گفته‌ایم که در دامن زدن به بی‌ثباتی در ایران طرف‌های خارجی نقش ایفا کردند. در نفش آفرینی بخشی از طرف‌های خارجی در دامن زدن به اغتشاشات سال گذشته تردیدی نیست و ما بارها اعلام کردیم و آنان تکذیب کردند. نشست اخیر نیز در لندن در خصوص حمایت مالی آمریکا از این نشست تنها گوشه کوچکی از یک ماجرای بزرگتر است که ما در سال گذشته شاهد آن بودیم.

اظهارات وزیر محترم اطلاعات ایران مبنی بر کشف ۴۰۰ بمب این نشان دهنده بخش جزئی و کوچکی از طراحی‌های تروریست‌ها در ایران است. باز در اظهارات وزیر اطلاعات بیان شده که بیش از پنجاه سرویس اطلاعاتی بیگانه جلسات متعددی برگزار کردند و بیش از دویست رسانه را آموزش دادند. این نشان دهنده وجه دیگری از طراحی‌های بیگانه برای ایجاد ناامنی در خاک ایران است. لازم است از نفش ارزشمند و امنیت ساز همه حافظان امنیت از جمله وزارت اطلاعات و دستگاه امنیت برای ایجاد امنیت و خنثی سازی تلاش‌ها تشکر کنم. ما این توضیح را از مقامات لندن خواستیم که چه دلیلی برای برگزاری این نشست وجود دارد.