جزییات تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر اعلام شد
جزییات تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر اعلام شد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر به غیر از پرونده‌های دارای مشکلات حقوقی و زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان آبان‌ماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش روز شنبه وزارت راه و شهرسازی «علی نیبان» در خصوص روند تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفته است: تا پایان آبان‌ماه امسال تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان‌ها جمع‌بندی خواهند شد و مراسم اختتامیه واحدهای مسکن مهر در استان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه هم‌اکنون هفته‌ای دو جلسه به شکل ویدئوکنفرانس با استان‌ها برای پیگیری اتمام مسکن مهر و اختتام آنها برگزار می‌شود، افزود: استان‌ها در حال تلاش برای اتمام پروژه‌ واحد مسکن مهر هستند. منابعی نیز برای اجرا و تکمیل پروژه مسکن مهر و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر بر اساس بند ب تبصره ۸ قانون بودجه مشخص و به استان ها ابلاغ شده است.

نبیان تصریح کرد: منابع تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر در اختیار استان‌ها قرار گرفته و استان هایی که واحدهای باقیمانده مسکن مهر دارند با راهبری و نظارت ستاد وزارتخانه تلاش می‌کنند تا در زمان مقرر (پایان آبان ۹۹)، تمامی واحدهای باقیمانده را به غیر از واحدهایی که دارای مشکلات حقوقی و سایر مشکلات هستند به متقاضیان تحویل دهند.

به گفته وی، پرونده‌های دارای مشکلات حقوقی که در دستگاه قضا در حال بررسی هستند، مسکن‌های مهر فاقد متقاضی و واحدهای مسکن مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مجموعه واحدهای مسکن مهر کسر خواهند شد.

نبیان تصریح کرد: در خصوص مسکن‌های مهری که هم اکنون فاقد متقاضی هستند رایزنی‌هایی با برخی از نهادها از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی انجام شده که چنانچه متقاضی آن واحدها باشند، در اختیار آنها قرار بگیرد که بخش عمده‌ای از واحدها تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: پرونده‌های دارای مشکلات حقوقی شامل ۱۰ هزار و ۴۹ واحد، زیر پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد ۴ هزار و ۴۰۵ واحد و فاقد متقاضی ۱۴ هزار و ۲۳۳ واحد هستند که از این میزان، در مجموع هشت هزار و ۸۸۸ واحد تعیین تکلیف شده است که بخشی از آنها به طرح اقدام ملی مسکن منتقل شده است.