جشنواره‌ی بهارنارنج شهر کومله ده ساله شد
جشنواره‌ی بهارنارنج شهر کومله ده ساله شد
معین نیوز_سالیان سال شکوفه‌های بهار نارنج شهر کومله اردیبهشت ماه‌ها در زیر شاخسارها و باغ‌ها ریخت و روان رهگذران شهرش را صیقل داد بی آنکه عطر این شکوفه‌ها ایرانی را معطر کند و طعم دمنوش ها، مرباجات و مشتقاتش کام دوردست‌ها را شیرین.

امروز اما جشنواره بهار نارنج شهر کومله از زمان تولدش و پس از آن ملی شدنش به همت  دکتر منوچهر مهدی پور شهردار پرتوان آن  و شورای اسلامی شهر کومله توانست رایحه ی این شکوفه‌ها را در سراسر ایران بپراکند و مسافران دور و نزدیک را به این خطه ی بهشت گونه بکشاند.

جشنواره‌ای که یک روزه ، دو روزه ، سه روزه  آغاز و امسال ۴ روزه در حال برگزاری است و تنوع برنامه‌های آن که تمام بخش‌های: غرفه‌داران و محصولات بهار نارنج،  کودکان و نوجوانان، ورزش‌های بومی محلی و …را در بر می گیرد آن را وزین تر از هرسال نموده است.

این جشنواره که کارگردانی آن را مهدی محمدپور بر عهده دارد شامل:  جشنواره ویژه کودکان و نوجوانان : ۱۸ اردیبهشت ماه-  جشنواره ی  غذا و شطرنج:  ۱۹ اردیبهشت ماه – جشن بزرگ بهار نارنج ۲۰ اردیبهشت ماه و کشتی گیله مردی ۲۱ اردیبهشت ماه می باشد.

به گفته دکتر منوچهر مهدی‌پور شهردار شهر کومله، جشنواره از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز و تا عصر روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره بهار نارنج در کومله دایره است افزود : جشنواره دارای غرفه‌های متعدد نمایشگاهی از انواع تولیدات سنتی و غذایی و نیز مشتقات بهار نارنج، گل و گیاه و …می‌باشد و امیدواریم با همکاری میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بتوانیم یکی از مشتقات غذایی بهار نارنج را به ثبت برسانیم.

تلاش به منظور تغییر نام خیابان منتهی به محل برگزاری جشنواره به نام بهار نارنج ، بهره‌مندی از حمایت اسپانسرهای مالی به منظور کاهش هزینه‌های برگزاری جشنواره ، استفاده از همکاری‌های دوستداران محیط زیست و ان جی اوها به منظور مدیریت پسماند و اندیشیده شدن تمهیدات لازم به منظور رفع ترافیک در روزهای جشنواره از جمله مواردی بود که شهردار کومله در گفتگوهای خبری به آن اشاره داشت.

گفتنی است این جشنواره با حضور استاندار گیلان برگزار خواهد شد.

رحیمه احمدپور