جشنواره کوک چهارم با انتخاب آثار برتر در قزوین به پایان رسید
جشنواره کوک چهارم با انتخاب آثار برتر در قزوین به پایان رسید
معین نیوز_جشنواره مبتکرانه «کوک چهارم» که توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد با معرفی آثار برتر در بخش های عکس و فیلم کوتاه 100 ثانیه ای با موبایل و دوربین حرفه ای با معرفی آثار برتر پایان یافت.

به گزارش معین نیوز از قزوین، مراسم اختتامیه جشنواره کوک چهارم با حضور فصیحی رامندی،صلح جو،مهدیخانی،تقوی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین،هواسی قائم مقام صداوسیمای قزوین،برجی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین،ملاحسنی معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و امامقلی مدیر کل حوزه هنری در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س)برگزار شد.

حسین برجی رییس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص منتخبین این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش فیلم و عکس دوربین حرفه ای و تلفن همراه با محور جلوه های اخلاق در شهر برگزار شد و در بخش فیلم کوتاه ۹۷ فیلم از ۱۸ کلان شهر و استان قزوین به دبیرخانه رسید که ۲۲ اثر مورد قضاوت قرار گرفتند و آثار برتر انتخاب شدند.

وی افزود: در بخش فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای رده استانی، مهدی کشتکار با فیلم« گوشتزد» اول شد و تندیس، لوح تقدیر و هدیه ۱۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد، فیلم «دم» به کارگردانی میثم آقاجانزاده دوم شد و هدیه ۸۰ میلیون ریالی را کسب کرد و مرتضی سازنده با فیلم «کارتن» در رده سوم قرار گرفت و هدیه ۶۰ میلیون ریالی را دریافت کرد. برجی یادآور شد: در بخش فیلم کوتاه هنرمندان کلان شهرها نیز مریم محمدی از استان تهران با فیلم «بگو مگو» اول شد، امیر حسین مهماندوست از کرج با فیلم«وارث» در رده دوم جای گرفت و سعید مدانی با فیلم «غیاب» از زاهدان در رده سوم جای گرفت. رییس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: در این بخش فیلم های «وکیل» به کارگردانی ایمان ادراکی از شیراز و فیلم «آوای دیوارهای شهر» به کارگردانی مینا مهدیان از بندرعباس شایسته تقدیر شناخته شدند و جایزه ۴۰ میلیون ریالی را کسب کردند.

وی اظهار کرد: در بخش عکس با دوربین حرفه ای در بخش کلان شهرها امیر حسین کمالی از استان اصفهان اول شد و هدیه ۶۰ میلیون ریالی را کسب کرد،عبدالرحمان مجرد از استان اردبیل دوم شد و ۵۰ میلیون ریال هدیه گرفت و زهره لک از استان تهران در رده سوم جای گرفت و ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کرد. وی یادآور شد: در این بخش فرهاد زرگریان از تبریز و یاسر محمدخانی از اراک هم شایسته تقدیر شناخته شدند و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی را از آن خود کردند. برجی افزود: داوری بخش فیلم را عطا مجابی، ابوالفضل سروش مهر و آرش صافی بر عهده داشتند.

رییس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: در بخش عکس تعداد ۴۱۴ قطعه عکس از ۱۵ کلان شهر و استان قزوین به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری مهدی مقیم نژاد، عباس سرلک و مهران مافی بردبار تعداد ۳۴ قطعه داوری شدند و آثار برتر انتخاب شد. وی اظهار کرد: در رشته عکس با تلفن همراه در کلان شهرها نیز محمد رسول حاتم آبادی از اراک در مکان اول ایستاد و هدیه ۳۰ میلیون ریالی را به همراه تندیس و لوح تقدیر کسب کرد، سینا بی جوهر از ارومیه در رده دوم جای گرفت و ۲۵ میلیون ریال هدیه نقدی گرفت و علی خوانین از شیراز هم سوم شد و ۲۰ میلیون ریال هدیه نقدی گرفت. برجی عنوان کرد: در این بخش شهرام جعفری از اردبیل و احمدرضا مختاری فر از مشهد شایسته تقدیر شناخته شدند و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

وی بیان کرد: در رشته عکس با تلفن همراه در بخش استانی محمود چیتگر زاده اول شد و تندیس و لوح تقدیر و جایزه ۶۰ میلیون ریالی را دریافت کرد، مهرنوش اسداللهی در مکان دوم جای گرفت و ۵۰ میلیون ریال هدیه را از آن خود کرد و امید مهاجر هم سوم شد و ۴۰ میلیون ریال جایزه گرفت. برجی اظهار کرد: در این بخش همچنین محمد حسین لک شایسته تقدیر شناخته شد و ۲۰ میلیون ریال هدیه نقدی گرفت.

بهرامی دبیر جشنواره کوک چهارم درمراسم اختتامیه گفت: در راستای حفظ شان فنی و حرفه ای جشنواره کوک چهارم، داوران در بخش آثار موبایلی در استان قزوین تنها یک اثر را شایسته تقدیر شناخت. وی بیان کرد: در بخش عکس های موبایلی کلان شهرها علاوه بر آثار اول تا سوم برگزیده شده، توسط هیئت داوران دو اثر دیگر شایسته تقدیر شناخته شدند. بهرامی تصریح کرد: در بخش عکس حرفه ای ارسالی از کلان شهرها، با توجه به کیفیت بالای آثار ارسالی علاوه بر سه اثر معرفی شده، به تشخیص هیئت داوران از دو اثر دیگر نیز تقدیر شد. دبیر جشنواره کوک چهارم بیان کرد: در بخش فیلم های صد ثانیه ای حرفه ای دو اثر نیز علاوه بر آثار برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند اما در بخش کلیپ هیچ اثری حائز رتبه و شایسته تقدیر شناخته شد.