جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مهم‌ترین راهبرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان/ رؤسای بیمارستان‌ها انضباط مالی داشته باشند/ با تبعیض و بی‌عدالتی برخورد می‌کنیم
جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مهم‌ترین راهبرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان/ رؤسای بیمارستان‌ها انضباط مالی داشته باشند/ با تبعیض و بی‌عدالتی برخورد می‌کنیم
معین نیوز_رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن توصیه به رؤسای بیمارستان‌ها به رعایت انضباط مالی و همچنین با هشدار در خصوص برخورد با تبعیض و بی‌عدالتی، مهم‌ترین راهبرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در دوره کنونی، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برشمرد.

به گزارش معین نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، عصر امروز در نشست مشترک با رؤسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های سراسر استان گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست مهم‌ترین برنامه راهبردی نظام سلامت را تحقق قانونی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانست و اظهار کرد: استان گیلان، سالمندترین استان بوده و پایین‌ترین زادآوری را در بین استان‌های کشور دارد و این چالش، مسئله‌ای حیاتی و قابل‌توجه برای همگان است.

وی با اشاره به تحمیل هزینه‌های گزاف و سنگین سالمندی در گیلان، افزود: حدود ۷۰ درصد کل منابع نظام سلامت گیلان صرف مراقبت و درمان بیماران سالمند استان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش غرب و دشمنان قسم‌خورده ایران و انقلاب اسلامی در جهت کاهش زادآوری و تقلیل جمعیت فعال کشور، گفت: ایران در دوره‌ای، کاهش جمعیت را با «بعد خانوار چهارنفره» دنبال و در همین راستا موفقیت‌هایی را کسب کرد که منجر به تقدیر سازمان‌های جهانی از ایران شد، در حالی‌ که این سیاست‌ها به سبب ناموفق اجرا شدن، سیر نزول جمعیتی در ایران را رقم زد و ما را به نقطه فعلی رساند.
رعایت انضباط مالی توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به رؤسای بیمارستان‌ها دکتر آشوبی همه خادمان مردم در نظام سلامت از جمله رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی را به رعایت نظم در همه امور به‌ویژه امور مالی توصیه کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوره کنونی با اتکا بر توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت بر رعایت نظم در همه امور تأکید داشته و تماماً به‌صورت هوشمند و الکترونیکی بر اساس داشبرد مدیریتی برخط، نظارت مستمر و هدایت می‌شود.

وی از استقرار دوره‌ای تیم‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: این تیم‌های فعال تماماً امور درمانی، اداری و ساختاری در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی را به‌دقت بررسی و موضوعات را ارزیابی و پایش می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به موضوع تورم نیروی انسانی و افزایش افسارگسیخته هزینه‌ها در بیمارستان‌های اشاره کرد و افزود: این دو موضوع در اغلب بیمارستان‌های گیلان شایع است و باید سریعاً به جهت افزایش بهره‌وری ساماندهی شود.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پرداخت بدهی‌ها موفق است

دکتر آشوبی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را پنجاه و نهمین دانشگاه به لحاظ تورم نیروی انسانی در بین کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام کرد و گفت: این دانشگاه در داشتن نیروهای شرکتی نیز حجیم بوده، اما خوشبختانه در پرداخت بدهی‌های پرسنلی و غیر پرسنلی جزو دانشگاه‌های موفق هستیم.
وی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی و همچنین توسعه فضای فیزیکی در نظام سلامت استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مجوز استخدام ۵۰۳ نفر که عمدتاً پزشک و پرستار هستند گرفته‌شده و علاوه بر آن، مجوز احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تخت خوابی سردار جنگل رشت نیز گرفته‌شده و در لایحه بودجه امسال نیز توسط دولت، ابلاغ‌شده است.

بهداشت بر درمان مقدم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تقدم بهداشت بر درمان، تصریح کرد: خوشبختانه گیلان از ساختار و نفوذ بسیار خوبی به لحاظ شبکه بهداشت در سراسر استان برخوردار است و باید از این ظرفیت بی‌نظیر، بیشتر بهره گرفت.

برخورد جدی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تبعیض و بی‌عدالتی

دکتر آشوبی با بیان اینکه در دوره کنونی با تبعیض و بی‌عدالتی به جدیت برخورد می‌شود، گفت: همه باید در رساندن خدمات سلامت به مردم با پرهیز از تبعیض و مطابق با عدالت، رفتار و برخورد کنند.

وی آینده‌ای روشن را برای نظام سلامت استان ترسیم کرد و از همه خواست تا در راستای برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت استان تلاش مؤثر و جهادی داشتند.
گفتنی است در این نشست، تعدادی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین برخی از رؤسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان به طرح دغدغه‌ها، نیازمندی‌ها و همچنین راهکارها جهت بهبود ارائه خدمات سلامت‌محور در مراکز درمانی استان اشاره کردند.