خارج کردن کشور از انزوای سیاسی مهمترین دستاورد دولت بود
خارج کردن کشور از انزوای سیاسی مهمترین دستاورد دولت بود
فرماندار بندرانزلی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید این بود که توانست کشور را از انزوای سیاسی خارج کند و دشمن نتواند به ایران هراسی بعنوان هدف شوم خود دست یابد .

اسماعیل میرغضنفری روز جمعه در جلسه شورای اداری در مصلی بندرانزلی،با اشاره به اینکه ایجاد ایران هراسی در بین سایر کشورها از نقشه ها و اهداف شوم استکبار جهانی بود افزود: امریکا  دنبال آن بود که  ایران را تروریست جهانی معرفی کند اما دنیا فهمید ایران نه تنها ایران تروریست نیست بلکه جمهوری اسلامی به دفعات مکرر از تروریست آاسیب دیده است .

وی  با اشاره به پیشرفت های زیاد دانشمندان و متخصصان ایرانی در همه بخش های اقتصادی و علمی و صنعتی و اقتصادی تاکید کرد: اگر چه امسال به خاطر شرایط ویژه کشور به دلیل وجود ویروس کرونا محدودیت هایی در برگزاری مراسم محرم وجود دارد اما تمام خانه ها و کوی و برزن و خصوصا دلهای ما محل حزن و اندوه و عزاداری سید الشهدا است.

میر غضنفری با اشاره به اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته بر اساس آمار موجود  تاکید کرد:امروز جنگ اقتصادی به مراتب سخت تر از هشت سال دفاع مقدس است چرا که در هشت سال جنگ تحمیلی ایران در برابر کشورهای دنیا ایستاد و امروز باید در مقابل جنگ اقتصادی بایستیم و یقیناً ایستادگی در این جنگی که اقتصاد و معیشت و اشتغال جوانان را هدف قرار داده سخت تر است.
فرماندار انزلی با بیان اینکه مردم ما هیچ وقت از کمبودها گله نمی کنند افزود:باید مسئولان رضایت قلبی مردم را به دست بیاورند و معتقدم مسئولان هیچ چیز پنهانی از مردم ندارند اما باید ناکارآمدیمان در بخش هایی که موفق نبوده ایم را ارزیابی کرده و رفع کنیم .

میر غضنفری همچنین اظهار کرد: مردم آن قدر بلند طبع هستند که اگر با آنها صادقانه صحبت شود و از مشکلات و محدودیت ها گفته شود همچون تمام این سالها در کنار مسئولان خواهند بود و معتقدم امروز نوبت مسئولان است تا شرایط را برای همراهی هرچه بیشتر مردم فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر موفقیت های تمامی ارکان نظام به مردم بیان شود قطعا همراهی مردم با مسئولان بیشتر می شود و علاوه بر  ایجاد امید و دلگرمی در اعلام عملکرد دولت به مردم،  باید با عملکرد درست و انقلابی و اعتقادی به گونه ای عمل کنیم که دشمن در ناکارآمد نشان دادن نظام ناکام بماند.

فرماندار انزلی با بیان اینکه مسئولان باید با عملکرد جهادی و انقلابی راه های حل مشکلات مردم را پیدا کنند گفت: این میز و تریبون، امانت مردم در دست ماست و اگر امانت دار خوبی نباشیم قطعا مردم آن را از ما می گیرند و تلاش شود دشمن به هدف شوم خود و پرورش بذر نا امیدی در دل مردم  دست نیابد .

میرغضنفری با اشاره به  توانمندی های ایران اسلامی در همه بخشهای علمی و صنعتی و غیره با متخصصانی که بدون غوغا سالاری به نظام مقدس اسلامی خدمت می کنند تصریح کرد: ملت ما در دوران شیوع ویروس کرونا به جهانیان نشان دادند که با وجود همه محدودیت ها و تحریم ها پشت هم بوده و جمهوری اسلامی در این زمینه موفق عمل کرد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح و بهره و برداری از ۵۷ پروژه در حوزه های مختلف طی هفته دولت در این شهر ساحلی گفت: این پروژه ها به ارزش ۱۱۷ میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان با مشارکت ۱۶ دستگاه اجرایی به انجام شده و در این هفته بهره برداری می شود.
میرغضنفری اظهار داشت :با بهره برداری از این پروژه ها  برای ۱۲۲ نفر به صورت مستقیم و ۴۱۶ نفر به طورغیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
فرماندار انزلی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد : پروژه های امسال نسبت به پارسال ۶۴ درصد افزایش یافته و ۳۲۵میلیارد ریال از اعتبارات این پروژه ها (بیش از ۲۷ درصد) توسط بخش خصوصی و بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال آن ( ۷۳درصد) از اعتبارات دستگاه های دولتی تامین شده است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است .