خبر مهم درباره بازگشایی سفارت آذربایجان در ایران
خبر مهم درباره بازگشایی سفارت آذربایجان در ایران
معین نیوز_وزیر راه و شهرسازی گفت: ما خواستار بازگشایی هرچه سریع‌تر سفارت آذربایجان در ایران شدیم و رئیس جمهور این کشور نیز قول مساعد داد تا ظرف مدت کوتاهی این اقدامات انجام شود.

مهرداد بذرپاش درباره دستاوردهای سفر به کشور آذربایجان با بیان “ایران‌راه” یکی از کلان پروژه‌های دولت مردمی است و در راستای تکمیل زنجیره‌های کریدوری شمال به جنوب و شرق به غرب کشور اجرا خواهد شد، اظهار کرد: یکی از گذرگاه‌های رسمی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و مورد تاکید رئیس جمهور کشورمان گذرگاه ارس است که در مجاورت رودخانه ارس قرار دارد.

وی با اشاره به احداث پل آغبند روی رود ارس ادامه داد: احداث جاده در این منطقه نیز توسط ایران انجام می‌شود که از منطقه آغبند آغاز شده و تا منطقه جلفا ادامه دارد.

وی افزود: این گذرگاه یکی از گذرگاه‌های اصلی و راهبردی مورد درخواست دو کشور بود که عملیات اجرایی آن  دیروز با حضور معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان که مسئولیت ریاست کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان را نیز بر عهده دارد، رسما آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر آن، توافقی در خصوص آغاز عملیات اجرایی خط آهن در مجاورت پل آغبند انجام شد تا این خط آهن از منطقه آغبند (از طریق پل ریلی) وارد خاک ایران شود. احداث این پل ظرف یک سال به اتمام می‌رسد و به موازات آن عملیات اجرایی پایانه‌های گمرکی هر دو کشور از امروز آغاز می‌شود.