خشم جهانی از حال و روز وزنه‌برداری
خشم جهانی از حال و روز وزنه‌برداری
معین نیوز_تعدادی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون وزنه برداری از هیات اجرایی بسیار عصبانی هستند و آن را مسئول ضربه خوردن وزنه برداری می دانند.

به گزارش ایسنا، کمیته بین المللی المپیک به صراحت اعلام کرده است که وزنه برداری از لیست رشته های اصلی المپیک ۲۰۲۸ حذف شده و تنها در صورتی می تواند به این لیست برگردد که تغییرات مدیریتی و فرهنگی در وزنه برداری ایجاد  شود. همچنین تا سال ۲۰۲۳ این فرصت را به این رشته داده تا برای حضور در المپیک ۲۰۲۸ تلاش کند.

این اتفاق باعث خشم تعدادی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون جهانی شده است و هیات اجرایی فعلی را مسئول آخرین ضربه به این رشته یعنی حذف از برنامه بازی های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس می دانند.

* فساد قوی‌تر بود

آنتونیو اورسو ایتالیایی که سال گذشته از هیات اجرایی فدراسیون جهانی استعفا داد، اعلام کرد: من به دنبال تغییرات بودم اما فساد از من قوی‌تر بود. اکنون باید تغییراتی که کمیته بین المللی المپیک خواسته بدون تاخیر، اتفاق بیفتد.

* هیات اجرایی کنونی ورزشکاران و فدراسیون‌ها را بلاتکلیف گذاشته است

اورسلا پاپاندرئا نیز که از ریاست موقت فدراسیون جهانی کنار گذاشته شد و سپس هیات اجرایی را ترک کرد و برای ریاست کاندیدا است، گفت: هیات اجرایی کنونی هفت ماه است کنترل ورزش را در دست دارد و ورزشکاران از اقدامات آن هم آسیب زیادی دیده اند و هم بلاتکلیف مانده اند. تاخیر در تعیین تکلیف مدیریت فدراسیون جهانی باعث می شود آینده ورزشکاران و فدراسیون های عضو، در هاله ای از ابهام قرار بگیرند. هیات اجرایی در طول سال گذشته چندین بار انتخابات را به تعویق انداخت که آخرین تعویق هم نقض مستقیم اساسنامه جدید است. آنها آشکارا مفاد اساسنامه را نادیده می گیرند و هنوز جلسات هیات اجرایی را به صورت زنده پخش نکرده اند. اساسنامه جدید اگر به درستی اجرا نشود بی فایده است.

* باید از فرصت IOC استفاده کنیم

فلوریان اسپرل آلمانی، دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون جهانی هم بر لزوم برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات و انجام تغییرات تاکید کرد. او گفت: کمیته بین المللی المپیک به وزنه برداری فرصت داده است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و اکنون باید انتخابات را حرفه ای و سریع برگزار کنیم.

* آینده حضورمان در المپیک در دستان خودمان است

اشلی متکالف، مدیر اجرایی وزنه برداری بریتانیا نیز تصریح کرد: IOC نمی تواند این موضوع را واضح تر بیان کند که آینده المپیک ما در دستان خودمان است. ما یک سال فرصت داریم تا تغییرات مهم را انجام کنیم. این ضروری است که وزنه برداری این امر را به درستی انجام دهد و ما بتوانیم به ورزشکاران خود محیطی پاک و معتبر  را برای ورزش ارائه دهیم.