خطیب جمعه رشت: شاهد اصلاح قوه قضائیه از درون هستیم
خطیب جمعه رشت: شاهد اصلاح قوه قضائیه از درون هستیم
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بیان کرد: سلامت قوه قضائیه در درجه اول اهمیت قرار دارد و امروز شاهد اصلاح این قوه از درون هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به هفتم تیرماه سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، قوه قضائیه باید از داخل با افراد متخلف و فاسد در همه استان ها با جدیت و قاطعانه برخورد کند.
وی اضافه کرد:سلامت قوه قضائیه در درجه اول اهمیت قرار دارد و بازرسی ها را باید افزایش داد.
خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: این روزها شاهد خیمه شب بازی های آمریکا و سیاست های یک بام و دوهوای اروپایی ها و  جنایت مدیرکل آژانس بین المللی هسته ای که از ملت ایران باج خواهی می کند، هستیم.
وی یکی از اهداف آمریکایی ها ازاین خیمه شب بازی ها را تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بمنظور فشار حداکثری بر مردم کشور دانست و افزود: بازگرداندن ایران به نقطه صفر مذاکره برای اینکه دوباره ایران را پای میز مذاکره بنشانند از دیگر اهداف آمریکاست.
وی با بیان اینکه ما با مردم آمریکا هیچ مشکلی نداریم بلکه از اینکه ملت ایران را درک کردند متشکریم گفت: دولت های مستکبر آمریکا هماره جانیان بین المللی بودند و هیچ گاه ایران را رها نمی کنند تا اینکه جمهوری اسلامی از همه اصول و قواعدش عقب نشینی کند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه حقوق زن، انرژی هسته ای، موشک های دوربرد و مانند آن همه بهانه است بلکه اصل دین، نظام و ملت نشانه است، گفت: متعجبم! از برخی مسئولان داخلی با اینکه می دانند آمریکایی ها دروغگو و خیانت کار هستند باز هم اندیشه ناصواب برد- برد را مطرح می کنند.
وی ادامه داد: آمریکایی ها بیشترین جنایت را کردند و ما باز باید به آنها بگوییم هروقت شما برگردید ما برمی گردیم؟
وی افزود: انقلاب و مقام معظم رهبری به ما آموختند هر جا ما هجومی برخورد کردیم دنیا عقب نشست ما از اروپا و آمریکا طلبکاریم؛ آنها هزاران نفر از فرزندان و زنان و مردان این ملت را شهید کردند.
وی اضافه کرد: در برجام آب سنگین اراک ما را به خاک سیاه نشاندند، فردو را به یک مرکز تحقیقاتی تبدیل کردند، هیچ به ما ندادند بعد ما بگوییم شما برگردید ما بر می گردیم؟ اگر این دفعه بخواهند برگردند مردم پاسخگو هستند.
آیت الله فلاحتی گفت: امروز آمریکا در موضع ضعف قرار گرفته و از مردم آزاده جهان و جوانان مقاوم می خواهیم میدان را بر آمریکایی ها تنگ کنند.