خط بازی بر سر منافع ملی ممنوع!
خط بازی بر سر منافع ملی ممنوع!
معین نیوز_یونس رنجکش/صدا و سیما در میانه دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب به سراغ برخی چهره ها رفت که تا چندی پیش، هم بر مسند حکمرانی بودند و هم رد صلاحیت برای حضور در رقابت های کسب قدرت دیگر که این هم از دوگانگی های حکمرانی در بازی سیاست ورزی ایران است!...

صدا و سیما در میانه دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب به سراغ برخی چهره ها رفت که تا چندی پیش، هم بر مسند حکمرانی بودند و هم رد صلاحیت برای حضور در رقابت های کسب قدرت دیگر که این هم از دوگانگی های حکمرانی در بازی سیاست ورزی ایران است!

از این ماجرا که بگذریم صحبت های دو چهره ی گاهی خودی و غیر خودی در مسلک خالص سازان ،بسیار شنیدنی بود.

آنجا که شیخ حسن روحانی اشاره به اجرای تعهدات کارگزاران وقت در مسیر قانون و انچه گفته اند داشت و به نشانه هایی به نقد اکنون پرداخت و همچنین دل پر علی لاریجانی که خط بازی بر سر منافع ملی را جایز ندانست و ممنوع اعلام کرد.

اگر چه در جمع حاضرین و  کارگزاران دیروز و امروز معدلی از گفتمان های درون حاکمیت دیده می شد اما انچه در این دو  گفت و گو کمی شنیده شد، صدای بازتاب نگرانی هایی است که از حکمرانی بانیان وضعیت فعلی دیده می شود و دردسرهایی را که مردم و کشور در ان دچار هستند.

آنچه امروز دعدغه اصلی مردم بر مدار ان می چرخد خروج منطق و  واقع انگاری ودست به ابتکار شدن برای ایده سازی های خیالبافانه در حکمرانی اقتصاد وسیاست و فرهنگ جامعه و طرد و تردید در بهره مندی از ظرفیت ها و منابع کیفی در مسیر رفع مشکلات است که بخشی از حاکمان در این اندیشه می چرخند

و در پی احوال و رویای خویشند که مصائبش ‌گریبانگیر ملت و کشور شده است.

رکود شرایط اقتصادی و اوج گیری ارزهای بیگانه در مقابل کاهش ارزش پول ملی و به هم ریختگی احوال جامعه درکنار نبود ثبات و ارامش عمومی از آن دست گرفتاری های مرتبط با نابسامانی وضعیت مدیریتی کشور به سبک برخی خیال اندیشانی است که همه را دست به دعای تحقق وعده ها کرده است.

نگرانی های ظهور کرده در جامعه ایرانی که در بهار جدید هم اوج ان در صعود قیمت ها قابل رویت است تردیدها به آینده را بر انگیخته که تنها راهکار برون رفت آن تمرکز بر عقل جمعی برای یک حکمرانی خوب بر گرد منافع ملی و دست کشی از بازی های محفلی است که جز ابن اندیشیده شود رنگ از رخ بهاری رنگ می بازد!