دارا بودن ویژگی «اندیشه» در شعر های رحیمه احمد پور، کار را موفق نموده است
دارا بودن ویژگی «اندیشه» در شعر های رحیمه احمد پور، کار را موفق نموده است
معین نیوز_فرامرز محمدی پور از پیشکسوتان عرصه شعر و ادب و رسانه در استان گیلان در آیین رونمایی از کتاب رحیمه احمدپور بانوی رسانه‌ای شاعر که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان صورت گرفت گفت: کتاب «عشقی که با زمین نپرد آسمانی است» دارای اندیشه است و این ویژگی باعث شده که کار موفقی ارائه شود .

وی در این آیین که با حضور نگار نادری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان ، شاعران ، ادیبان ،اصحاب رسانه ، علاقمندان به حوزه شعر و ادب و با مجری‌گری « مجید فلاح شجاعی» برگزار شد اظهار داشت: هم غزل ،هم شعر سپید و نیمایی سه اهرم ادبیات فارسی هستند و به خانم احمدپور باید تبریک گفت که با به گزینی اشعارشان توانستند اولین کتاب مجموعه غزل اختصاصی خود را به چاپ برساند.

وی در ادامه به بیان ویژگی های غزل امروز و مقایسه غزل شاعرانی همچون محمد سعید میرزایی، محمدعلی بهمنی و هادی خوانساری پرداخت و گفت: بین شاعران امروز و شاعرانی که به سبک حافظ و سعدی شعر می‌گویند فاصله است ؛به عنوان مثال محمد علی بهمنی از شاعرانی است که هم عنایت به شعر گذشته دارد و هم عنایت به نیما؛ یعنی با احترام به سنت، سعی می کند زبان شعرش امروزی باشد .

در شعر او مانند سبک هندی هر بیت جداگانه دارای معنا هستند اما شعر محمد سعید میرزایی داستانی است ،به گونه ای که از ابتدا تا انتهای شعر را باید خواند تا به نتیجه رسید. خصیصه ی شعر های هادی خوانساری هم تمام کردن جمله در یک بیت و تسری آن به بیت های دیگر یا استفاده از حروف ربط ، اضافه ،تخیل و پرداختن به مسائل روز است.

محمدی پور مطالعه و آشنایی شاعران با حوزه سرایش خود را از لازمه‌های شاعری دانست و خاطرنشان کرد: حتی خیالبافی های شاعری هم باید به واقعیت نزدیک باشد و لذا شعری که دارای اندیشه باشد ماندگار خواهد شد.

وی تک بیت هایی از کتاب رحیمه احمدپور را در این آیین برای حضار خوانش کرد.

ادامه برنامه با شعرخوانی سه تن از شاعران شرق گیلان: خانمها : مریم یوسفی نصیری نژاد، معصومه زارع و آقای حبیب اسماعیلی از شاعران گیلکی سرای لاهیجانی همراه بود .

سپس احمدپور،شاعر اثر «عشقی که بازمین نپرد آسمانی است » پس از خوانش غزلی با نام «حضرت حق» اظهار داشت : سرودن شعر را از دوازده سالگی آغاز کرده ام اما دغدغه های رسانه و حرفه ای روزنامه‌نگاری اجازه جمع آوری و به گزینی اشعارم را نداد تا این که به یاری خدا و با حمایت کانون شاعران معاصر تهران به مدیریت آقای عبدالله محمدزاده سامانلو و نشر بید این کتاب در ۱۰۳ صفحه به چاپ رسید .

وی خاطر نشان کرد: این کتاب شامل ۹۰ غزل با تفکیک شعر های ۱۵ ساله گذشته و شعر های جدید است که گلچین آن در یک کتاب به چاپ رسیده است .

احمدپور مضمون غالب کتابش را غزل های عرفانی و تقدیم به حضرت حق دانست و گفت: هر چند مخاطب من با خواندن این کتاب تلفیقی از عشق زمینی و آسمانی را احساس می‌کند اما آنچه منظور نظر بنده در این غزل ها بوده ذات اقدس الهی است هر چند گاه در کسوت عشق مجازی نیز سروده شده باشد.
وی پایان سخنانش را با غزلی با نام« تا دل به خطا نرفته» به پایان رساند.

در پایان این برنامه رونمایی از کتاب این بانوی شاعره با دست ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، اعضای خانواده وی و تعدادی از فرهیختگان استان و شهرستان رونمایی شد.

خوانش شعر توسط ریحانه قاسمی نژاد دختر این شاعره غزلسرا و خوشنویسی از غزل پشت جلد کتاب وی توسط خطاط توانمند « کامبیز تقی زاده » در برنامه و تقدیم آن به ریاست اداره ارشاد اسلامی لاهیجان به مناسبت یادبود این مراسم از برنامه های جذاب و جانبی این آیین ادبی بود.

گفتنی است رحیمه احمد پور در حوزه دفاع مقدس اشعار، آیینی و سایر قالب های شعری نیز آثاری در مرحله جمع آوری به منظور چاپ و عرضه به بازار کتاب دارد.