دام‌های وارداتی در گمرک آستارا فاقد کد رهگیری بانکی هستند
دام‌های وارداتی در گمرک آستارا فاقد کد رهگیری بانکی هستند
معین نیوز_مدیرکل گمرک آستارا اعلام کرد: ۶۱۰ راس دام سبک توسط یک شرکت خصوصی از مرز آستارا وارد ایران شد، در حالی که شرکت مذکور فاقد کد رهگیری بانکی برای واردات بوده است.

کریم رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک شرکت تجاری در ۲۱ و ۲۴ اردیبهشت ماه، یکهزار و ۴۹۹ راس دام سبک را از کشور فرانسه و از طریق گمرک آستارا وارد ایران کرده بود که پس از بررسی پرونده مشخص شد دام ها وارداتی فاقد کد رهگیری بانکی هستند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تلفن شدن دام ها از شرکت وارد کننده در خصوص ارائه کد رهگیری بانکی در موعد مقرر تعهد گرفته شد و دام‌های مورد نظر با همین تعهد اجازه ترخیص گرفتند.

مدیرکل گمرک آستارا اظهار داشت: روز گذشته یعنی یکم خردادماه این شرکت برای سومین بار اقدام به واردات ۶۱۰ راس دام از مسیر گمرک آستارا کرد که این بار هم به دلیل عمل نکردن به تعهد اخذ کد رهگیری بانکی، گمرک آستارا دام ها را با هماهنگی مقام قضایی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل می دهد.

از روز گذشته تصاویر و فیلم های ویدئویی در فضای مجازی استن گیلان و کشور مبنی بر توقیف دامهای نژاد خاص در گمرک آستارا که برای اصلاح نژاد وارد کشور شده اند. این شرکت با انتشار تصاویر و فیلم دام‌ها در فضای مجازی از اطاله ترخیص آنها گلایه کرده است.

اداره کل گمرک آستارا در واردات و صادرات و ترانزیت کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضائی فعالیت می‌کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.