دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار خواهد گرفت
دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار خواهد گرفت
معین نیوز_رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی گفت: با چشم انداز ترسیم شده تلاش می کنیم دانشگاه بین المللی امام خمینی در ردیف ده دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

به گزارش معین نیوز از قزوین؛ مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی عصر پنجشنبه با حضور علی قاسم زاده رئیس دانشگاه و حجت الاسلام زارعی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و جمعی از خانواده دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.

علی قاسم زاده در این مراسم گفت: خوشحالیم نسلی از دانش آموختگان را تحویل جامعه می دهیم که اولین مرحله موفقیت را سپری کردند و با افتخار در مسیر خدمت به مردم حرکت می کنند.

وی افزود: دانشگاه بین الملل با بهره گیری از استادان برجسته و شاخص خود و برنامه ریزی مدون توانسته مسیر روشنی را برای خود ترسیم کند و در مدت بیست ماه گذشته در رتبه بندی های انجام شده در ردیف دانشگاه‌های شاخص کشور و رده های بین المللی قرار گرفته است.

قاسم زاده تصریح کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی امروز در میان دانشگاه‌های جامع کشور در رده سوم و در میان مجموعه دانشگاه‌ها در رده نهم قرار دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین همچنین نهمین دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری است و با تلاش مضاعف قصد داریم این دانشگاه را به نماد آموزش عالی کشور تبدیل کنیم تا در پذیرش مسئولیت شاخص باشد.

قاسم زاده تصریح کرد: با مسیری که انتخاب کرده ایم باید در سال‌های آینده دانشگاه بین الملل در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

وی افزود: یکی از کلیدی ترین مسائل علم و فناوری رابطه علم و اخلاق است و دانشی که شما آموختید قرار است برای پیشرفت کشور مورد استفاده قرار گیرد ولی علمی که نتواند ترویج اخلاق کند اثرگذار نیست و علم بدون تزکیه ارزش آفرین نخواهد بود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین تصریح کرد: جهان معاصر با همه پیشرفت های علمی که در عرصه فناوری ایجاد شده نتوانسته همه نیازها را تامین کند و نگاه سودآوری و اقتصادی صرف کافی نیست و علمی که نتواند به رشد اخلاق کمک کند نمی تواند انسان را اقناع کند.

وی اظهارداشت: علم بدون اخلاق که به بمب اتم تبدیل شود چه فایده ای دارد و آنچه امروز بشریت را درگیر کرده بی توجهی به اخلاق و ارزش‌های انسانی است.

قاسم زاده افزود: دانشگاه‌های نسل جدید دانشگاه‌های اخلاق مدار هستند و بویژه در دانشگاه‌های جامع باید اخلاق و دانش را توامان یاد دهند تا جامعیت در افراد شکل بگیرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی بیست و یکمین دانشگاه دانش بنیان کشور است و امیدواریم با این الگو خدمتگزار جامعه باشیم و ارزش‌ها را تبلیغ کنیم.

وی افزود: اگر در حوزه علم و فناوری با کسب رتبه ۱۵ جهانی پیشرو هستیم و در رشد علمی رتبه نخست را کسب کرده ایم به واسطه تلاش مدیران جهادی و استادان متعهد و دانشجویان پرتلاش کشور بوده و این مسیر با جدیت تداوم خواهد یافت‌.

بزودی ایران مرجع علمی جهان خواهد شد

قاسم زاده اظهارداشت: با اقدامات انجام شده و بستر مهیا شده در کشور بزودی مرجعیت علمی نصیب ایران خواهد شد و نسل پویا و با انگیزه ما باید خود را برای مدیریت آینده کشور آماده کند.

وی بیان کرد: دانشگاه در کنار مسئولیت علم آموزی با مهارت آموزی دانشجویان تلاش خواهد کرد در اشتغال فارغ التحصیلان هم نقش آفرین باشد.

قاسم زاده گفت: با راه اندازی رشته های بورسیه در این دانشگاه درصددیم تا پس از بورسیه دانشجویان وارد یک شغل مناسب شوند.

وی اظهارداشت: حلقه مفقوده در دانشگاه نبود بازار مناسب کار برای فارغ التحصیلان بود که این چالش نیز با تشکیل کلاس های مهارتی برطرف شده و شرکت ها می توانند نیازهای اشتغال خود را از دانشگاه تامین کنند.

وی بیان کرد: نسل جدید ما نسبت به آینده امیدوار باشد زیرا آینده درخشانی در عرصه علم و دانش رخ خواهد داد و اشتغال دانشجویان هم تضمین خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام زارعی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی گفت: لفظ فارغ التحصیلی برای شما درست نیست زیرا علم آموزی هرگز تمام نمی شود و شما هم بایستی ازتباط مستمری با دانشگاه و مراکز علمی داشته باشید و مهارت و علم خود را همواره ارتقا بخشید.

وی اضافه کرد: بعد از کرونا شاهد اولین جشن دانش آموختگی هستیم و پدران و مادران باید بدانند همان دغدغه فرزندانمان را نسبت به دانشجویان داریم و در خدمت رسانی  جدی هستیم.

زارعی تصریح کرد: اضطراب و نگرانی برای فردا از دغدغه هایی است که شاید برخی دانشجویان با آن مواجه شوند اما باید دانست موفقیت شما در یک آرامش درونی محقق می شود و اگر در کنار دانش به مهارت آموزی و مسائل معنوی هم توجه کنید به آرامش درونی رسیده و اگر مهارت داشته باشید اشتغالتان تضمین می شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی یادآورشد: اگر مسیر خود را بدانید و درست گام بردارید به مقصد می رسید و در این راه توکل به خدا و تقویت معنویت را جدی بگیرید.

در پایان جشن فارغ التحصیلی ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه بین الملل امام خمینی برگزار شد.

ده دانشگاه برتر ایران عبارتند از:

۱- دانشگاه صنعتی شریف (SUT)
۲- دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AUT)
۳- دانشگاه علم و صنعت ایران (IUST)
۴- دانشگاه علوم پزشکی تهران
۵- دانشگاه تربیت مدرس (TMU)
۶- دانشگاه هنر، علم و صنعت اصفهان (IAST)
۷- دانشگاه علامه طباطبایی، پردیس تهران (ATU)
۸- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی (IAAUCTT)
۹-دانشگاه فردوسی
۱۰.دانشگاه بین المللی امام خمینی