دستگاه‌ها برای مقابله با بحران های احتمالی آمادگی کامل داشته باشند
دستگاه‌ها برای مقابله با بحران های احتمالی آمادگی کامل داشته باشند
معین نیوز_استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی گفت: با توجه به فرار رسیدن فصل سرما، دستگاه‌ها برای مقابله با بحران های احتمالی ناشی از وضعیت جوی برف سنگین آمادگی کامل داشته باشند.

اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران استان در رشت افزود: همه دستگاهها در زمان بحران ها باید باهم هماهنگ باشند؛ زیرا این هماهنگی موجب عبور از بحران ها با کمترین آسیب‌ها و تبدیل آنها به فرصت می شود.

وی با اشاره به نگرانی از بارش برف سنگین و وقوع بحران  و مشکلات ناشی از انها طی سال های گذشته گفت: با توجه به فرار رسیدن فصل سرما ، تمامی دستگاهها باید آمادگی لازم را برای بحران های احتمالی ناشی از برف سنگین داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هر چندین سال یکبار با بارش برف سنگین  و سیل در استان روبرو هستیم، افزود: جلسات باید عملیاتی و راهبردی باشد تا برای آسیب کمتر در زمان بحران ها تاثیر گذار باشد.

عباسی با تاکید بر ضرورت تامین سوخت ، انرژی ، آرد و نان برای مکان هایی همچون نانوایی ها ، مراکز درمانی و  در مناطق صعب العبور گفت: باید نانوایی‌ها سوخت جایگزین داشته باشند تا در زمان بحران مردم با مشکل روبرو نشوند.

وی همچنین بر لزوم آمادگی شهرداری ها تاکید و بیان کرد: دستگاههای خدماتی و امدادی همچون شهرداری ها ، هلال احمر و راهداری باید تجهیزات مورد نیاز خود را از قبل  تمهید کنند .

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین  با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در  زمان بارش های شدید باران بر تداوم برنامه های آب منطقه ای برای لایروبی رودخانه ها و ساماندهی انها تاکید کرد.