دستگیری بیش از هشت هزار مجرم مواد مخدر امسال در گیلان
دستگیری بیش از هشت هزار مجرم مواد مخدر امسال در گیلان
سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان از دستگیری بیش از هشت هزار نفر از مرتکبین جرائم مواد مخدر در حوزه های مختلف از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد.

سرهنگ علی احمدپور روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت افزود:  افراد دستگیر شده شامل؛  قاچاقچیان، توزیع کنندگان عناصر اصلی و خرده پا در ورودی های محورهای مواصلاتی و شهرها و روستاهای استان، نگهدارندگان مواد مخدر و مصرف کنندگان می شود.

وی با بیان اینکه براساس قانون اصلاح شده ۱۳۸۹ و قوانین قبلی وظیفه اصلی مبارزه با مواد مخدر برعهده ناجاست، اظهار کرد: مطالبات مردم بسیار زیاد و همواره دغدغه خانواده ها و مردم از توزیع مواد مخدر و همچنین اشاعه فرهنگ مصرف است.

وی خاطرنشان کرد: امروز مجموعه پلیس به صورت بسیار بالنده و حرفه ای کسانی که در توزیع مواد مخدر فعال هستند، را رصد می کند.

وی تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد کشفیات مواد مخدر در حوزه باندها و رصد پنهان و آشکار بخش های اطلاعاتی است که بر روی عناصر اصلی و سرشاخه های مواد مخدر و قاچاق زیرزمینی این مواد انجام می شود.

سرهنگ احمدپور با تاکید بر اینکه برای برخورد با افراد دست اندرکار در بخش مبارزه مواد مخدر پلیس عزم خود را جزم کرده است، گفت: با اقدامات انجام شده و تلاش شبانه روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر و نهادهای امنیتی، نظامی و مساعدت دستگاه قضایی به عنوان دستگاه تعقیب کننده از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده است.

وی گفت: در حوزه اجرای عملیات مواد مخدر ۱۸ درصد افزایش اجرای عملیات وتشدید اقدامات برای مبارزه با مواد مخدر در استان را داریم.

دسترسی آسان از چرخه مواد مخدر رویکرد اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر است

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان حذف دسترسی آسان به مواد مواد مخدر را یکی از رویکردهای اصلی پلیس عنوان و بیان کرد: پاکسازی مناطق آلوده شهری و حاشیه نشین از دیگر عمده رویکردهای پلیس در مبارزه با مواد مخدر در استان است.

وی خاطر نشان کرد: دور نمای سال ۹۹ باید تامین احساس امنیت، شادی و نشاط برای خانواده ها باشد و در همین راستا مردم نیز باید خود در  تحقق این مهم کمک کنند.