دمشق: حملات اسرائیل به سوریه و فلسطین، موجب تشدید تنش در منطقه می شود
دمشق: حملات اسرائیل به سوریه و فلسطین، موجب تشدید تنش در منطقه می شود
معین نیوز_عضو هیأت دیپلماتیک سوریه در سازمان ملل متحد پنجشنبه شب گفت: حملات اسرائیل به سوریه و ملت فلسطین، منطقه را به سوی تشدید تنش سوق می‌دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ «وسام عجیب» که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره شرایط خاورمیانه سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: سوریه تمامی اقدامات ناقضانه و تعدی رژیم صهیونیستی که بیانگر جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است، محکوم می‌کند.

دیپلمات سوری گفت که تشدید تنش رژیم صهیونیستی تنها این معنا را دارد که این رژیم در تضعیف اراده ملت فلسطین در تعهد و پایبندی به حقوق تاریخی قانونی خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف و حق بازگشت آوارگان به خاک ناتوان است.

وی با انتقاد از شورای امنیت امنیت سازمان ملل گفت که مانع تراشی یک عضو دائم به وجهه این نهاد بین المللی و انجام مسؤولیت‌های آن آسیب رسانده و در یافتن یک راه‌حل عادلانه و فوری برای مسأله فلسطین ناتوان بوده است.

عجیب افزود: این ناتوانی درست زمانی صورت می‌گیرد که ما بسیار نیازمند اقدام فوری شورای امنیت هستیم تا این جنایت متوقف شود، عاملان آن مجازات شده و تضمینی صورت گیرد که این گونه اقدامات تکرار نشود.

وی گفت: شورای امنیت باید اسرائیل را بعنوان قدرت اشغالگر ملزم کند که قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی مرتبط با مسأله فلسطین اجرا شود و با این اقدام خود، ملت فلسطین را از حقوق قانونی و غیرقابل تغییر برخودار کند.

دیپلمات سوری همچنین به بحران‌های مکرر سیاسی دولت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که ناتوانی رهبران صهیونیست برای حل بحران‌های خود آنها را به سوی حمله به ملت بی دفاع فلسطین و خاک سوریه و جولان اشغالی سوق می‌دهد و این امر ثابت می کند که رژیم تل آویو تابع قانون جنگل بوده و وقیحانه حقوق بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را نقض می کند.