دهیاران توسعه تولید را در دستور کار قرار دهند
دهیاران توسعه تولید را در دستور کار قرار دهند
معین نیوز_استاندار گیلان با بیان اینکه روستاها کانون تولید محسوب می‌شوند، گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی نقش موثری در تحقق شعار سال " تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" دارند که باید بحث تولید را در اولویت کاری خود قراردهند.

ارسلان زارع روز یکشنبه در نشست دهیاران با استاندار گیلان افزود: طی ۱۷ ماه اخیر که کشور و استان گیلان درگیر کرونا بوده است، دهیاران نقش موثری در مدیریت کرونا و سالم سازی محیط این مناطق داشته اند.

وی بر تغییر سبک زندگی در دوران کورنایی تاکید کرد و ادامه داد: باید تا زمان اطمینان بخش و واکسیناسیون همگانی، رعایت پروتکل های بهداشتی تداوم داشته باشد، که دهیاران و شوراها می توانند نقش موثری در تغییر سبک زندگی مردم داشته باشند و آسیب ما از این ویروس حداقلی باشد.

استاندار گیلان گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته ، هوشیارای مردم و مراقبت کادر درمانی گیلان شمار فوتی ها در نسبت با بیماران بستری کاهش چشمگیر داشته است اما باید برای کاهش و جلوگیری از شیوع  بیشتر کرونا دقت و مراقبت های لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین نقش شوراها و دهیاران را در توسعه و عمران روستاها حائز اهمیت دانست و گفت: شهرداری ها و دهیاری ها با استفاده از ظرفیت های قانونی می تواند برای دستیابی شاخص های توسعه  گام های موثری بردارد که از این حیث دارای جایگاهی مهم و ارزشمند است.

زارع روستا را کانون تولید دانست و با اشاره به شعار سال ” تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” اظهار داشت: این شعار از عوامل موثر سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های اولویت دارد دولت است که روستاها  کانون تحقق این شعار می باشد.

وی با تاکید برضرورت هم افزایی و همکاری دهیاران با  دستگاهها و بخش های مختلف و نگاه علمی افزود: با توجه به محدودیت منابع و اولویت‌بندی‌ها باید در بهترین شکل ممکن به مردم خدمات رسانی کرد.

استاندار گیلان گفت: دولت تدبیر و امید در بحث ساماندهی دهیاری ها اقدامات موثری از جمله تنظیم درآمدها دهیاری را انجام داد، ضمن اینکه موضوع امنیت شغلی دهیاران به عنوان دغدغه آنها نیز در حال بررسی است و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها بررسی های کارشناسی را انجام داده اند که امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز برای رفع این دغدغه انها کمک کند.

زارع کسب رتبه دوم دفتر روستایی استانداری گیلان را حاصل مشارکت دهیاران با این دفتر داسنت و گفت: جلوگیری از تغییر کاربری از مهم ترین اولویت دولت در بخش روستایی است که باید در دستور کار دهیاران قرار بگیرد.

وی با تاکید بر استفاده از سازو کارهای قانونی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان گفت: پاسخ به استعلام تغییر کاربری ها باید سریع و همراه با نگاه علمی باشد، ضمن آنکه مردم ، دهیاران ، شوراها  و مشاوران املاک  می توانند برای جلوگیری از آن نقش موثری داشته باشند.