دولت آمریکا ۲۹۰ میلیون دلار قرص‌های ضد تشعشع خریده است
دولت آمریکا ۲۹۰ میلیون دلار قرص‌های ضد تشعشع خریده است
معین نیوز_آمریکا ۲۹۰ میلیون دلار برای تهیه قرص‌های ضد تشعشع که برای نجات جان انسان‌ها به دنبال تشعشعات و موارد اضطراری هسته‌ای استفاده می‌شوند، هزینه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اینسایدر، وزارت بهداشت وخدمات انسانی آمریکا اعلام کرد، به عنوان بخشی از “برنامه بلند مدت” آمادگی اضطراری با استفاده از اختیارات و بودجه‌های تامین شده تحت قانون پروژه بیوشیلد در سال ۲۰۰۴ میلادی، مقادیری قرص‌ ان‌پلیت از شرکت امژن خریداری کرده است.

قرص ان‌پلیت برای درمان بیمارانی که از مسمومیت ناشی از پرتو رنج می‌برند، استفاده می‌شود. مسمومیت ناشی از پرتو زمانی رخ می دهد که کل بدن یک فرد در معرض دوز بالایی از تشعشع قرار گرفته باشد به طوری که بتواند ظرف چند ثانیه به اندام‌های داخلی بدن برسد.

یکی از سخنگویان وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا از تایید اینکه آیا این خرید با افزایش لفاظی‌های روسیه ارتباط دارد یا خیر امتناع کرد و گفت: این اقدام بخشی از تلاش‌های کنونی برای آماده شدن برای طیف وسیعی از تهدیدات از جمله بیماری‌های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی، هسته‌ای و عفونی نوظهور است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اواخر سپتامبر سال جاری میلادی همزمان با اعلام بسیج نسبی نیروها، بار دیگر تهدیدات خود مبنی بر استفاده از تسلیحات اتمی را تکرار کرد.

در حال حاضر نگرانی‌هایی وجود دارد از اینکه پوتین از تسلیحات اتمی تاکتیکی کوچک در واکنش به سیر کند پیشروی مسکو در حمله‌اش به اوکراین استفاده کند.