دولت مردمی و وزیر التماسی!
دولت مردمی و وزیر التماسی!
معین نیوز_یونس رنجکش/وزیر صمت در مراسمی که کلیپ آن در شبکه های اجتماعی بازنشر شده است در سخنانی به اعتراض نسبت به عدم همکاری بین دولتیان از بی اختیاری خود گفت و اینکه حتی به رییس جمهور گفته است این وزارت صمت و وزیرش اختیاری ندارند و او وزیر التماسی است و برای هر موضوعی مرتبط با وزارتخانه مجوزش دست دیگران است و او باید با التماس از این و آن تاییدیه ها را بگیرد!...

وزیر صمت در مراسمی که کلیپ آن در شبکه های اجتماعی بازنشر شده است در سخنانی به اعتراض نسبت به عدم همکاری بین دولتیان از بی اختیاری خود گفت و اینکه حتی به رییس جمهور گفته است این وزارت صمت و وزیرش اختیاری ندارند و او وزیر التماسی است و برای هر موضوعی مرتبط با وزارتخانه مجوزش دست دیگران است و او باید با التماس از این و آن تاییدیه ها را بگیرد!

آنچه این وزیر دولت به طنز و نقد اشاره کرد واقعیت های دیوانسالاری کشور است که در پیچ و خم قوانین گره بر تسهیل گری در امور می زند.

جدای از سخنان این وزیر انچه در کارامدی یک دولت نیاز است پیدا کردن راهکارهای مناسب و تسهیلگرانه برای اجرای امور و آسایش مردم است، هرچند که نقش نظارت ها نیز نباید از نظر دور بماند.

مشکل نقد امروز بر کارکردهای دولتیان که از زبان خودشان هم بیان می شود، گره خوردگی منافعی است که هیچکدام سعی در چشم پوشی و گشایش در امور ندارند وگرنه در یک سیستم و همکاری یک مجموعه وجود ابنگونه بن بست ها و گله های طنزآلود اتفاق خوشایندی نیست.

دولت اگر در توان دارد باید با کار بلدان مجموعه راهکارهای مناسب پیدا و پا بندها را از پای مدیرانش بردارد تا به شعارها و وعده هایش برسد.از اینکه وزیری در جمعی سخن از بی اختیاری بر زبان می آورد نشان از بی تدبیری مجموعه حاکم بر حکمرانی دولت است که حتی در درون خویش قادر به رفع مشکلات نیست چه رسد به گره گشایی از رمز و رازهای درهم پیچیده بیرون مجموعه و مطالبات مردمی که چشم به این کار گزاران دوخته اند.وزیر و دولت التماسی و بی اختیار قادر به حکمرانی درست نیست و باید فرمان را درست چرخاند!

  • نویسنده : یونس رنجکش