دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد یک رویداد بزرگ فرهنگی است
دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد یک رویداد بزرگ فرهنگی است
معین نیوز_جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین کنگره ملی ۲۰۰۰شهید این استان یک رویداد بزرگ فرهنگی است.

سردار مصطفی مثنوی در جمع خبرنگاران، افزود: ۳۲ کمیته و کارگروه در راستای کنگره ملی شهدای استان فعال و ۱۷ اجلاسیه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نخستین اجلاسیه شهدای ارتش در استان برگزار می‌شود، اظهارکرد: برگ‌های زرین و افتخارات استان دو هزار شهید است که از این تعداد ۲٠۸ شهید متعلق به ارتش است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۱٠ درصد از شهدای استان متعلق به ارتش است، خاطرنشان کرد: فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد برای خدمت به انقلاب و نظام یکی از بخش‌های انتخابی خود را ارتش قرار دادند.

مثنوی با اشاره به اینکه در دومین کنگره ملی شهدا در استان تبیین و توجه به نقش ارتش را داریم، تصریح کرد: در این کنگره یکی از اجلاسیه های اصلی به شهدای گرانقدر ارتش تعلق دارد.

وی ادامه داد: با تلاش فرماندهی ارتش استان فارس، اطلاعات جامعی از شهدا احصا شده که ششم اردیبهشت ماه این اجلاسیه در شهرستان گچساران برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نقش ارتش در پیروزی انقلاب، سال‌های پس از جنگ، بازسازی و دفاع از کیان کشور بر کسی پوشیده نیست.

مثنوی اظهارکرد: در دوران جنگ دفاع از حریم هوایی و جنگ نفتکش‌ها و بهره گیری از تکنولوژی روز آن زمان از افتخار آفرینی‌های نیروی هوایی ارتش است.

وی تصریح کرد: نقش محوری نیروی زمینی ارتش در مقابل دشمن تا دندان مسلح که ۸٠ کشور از آن پشتیبانی می‌کرد، محسوس بود.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توان نیروی دریایی ارتش، تاکید کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی نه تنها در خلیج فارس، بلکه در دریاهای آزاد متعلق به ارتش است.

مثنوی محرومیت زدایی و در کنار مردم بودن را از مهمترین راهبردهای ارتش عنوان و بیان کرد: امروز ارتش در کنار فراجا، سپاه و بسیج برای حفظ زیر ساخت‌ها و امنیت داخلی نیز نقش آفرینی می‌کند.