دو رییس جمهور در یک انتخاب نمی‌گنجند!
دو رییس جمهور در یک انتخاب نمی‌گنجند!
معین نیوز_یونس رنجکش/انتخابات این دوره مجلس خبرگان رهبری جدای از گزینش نمایندگان این مجلس توسط مردم در اسفندماه و تاثیر آن بر فرایند حکمرانی در کشور جلوه ای دیگر از قدرت نمایی و وزن کشی سیاسی دو نگاه و تفکر و اردوگاه مداخله گر بر سرنوشت مردم نیز می تواند تعبیر شود...

انتخابات این دوره مجلس خبرگان رهبری جدای از گزینش نمایندگان این مجلس توسط مردم در اسفندماه و تاثیر ان بر فرایند حکمرانی در کشور جلوه ای دیگر از قدرت نمایی و وزن کشی سیاسی دو نگاه و تفکر و اردوگاه مداخله گر بر سرنوشت مردم نیز می تواند تعبیر شود.

هر چند در این وزن کشی سیاسی و اجتماعی و با همه حداقل هایی که پیش بینی می شود عرصه رقابت با جا خالی دادن یکی از دو رقیب جریان منسوب در حاکمیت سرنوشت ملت و کشور و گریز از رودرویی ، صحنه ای دیگر را رقم زد اما باز می توان در صورت برگزاری رقابتی منهای  تاثیر دخالت های پشت پرده و فشارهای سیاسی مطابق انچه در فضاسازی علیه رییس جمهور قبلی در رسانه ها و حتی از نوع ملی ان شکل گرفته بود به وزن هر کدام پی برد.

شیخ حسن روحانی و شیخ ابراهیم رییسی دو رقیب انتخاباتی پیشین از دو جریان و تفکر سیاسی مختلف اینک در انتخاباتی دیگر رودر روی هم  هر چند از دو حوزه انتخابیه مختلف یکی از تهران مرکز کشور و دیگری از استانی کوچک و دورتر از پایتخت قرار گرفته اند تا اعتباری از اعتماد ملت بیابند.

اگرچه لطف این رقابت و شیرینی ان در رودر رویی از یک حوزه بود اما رییس جمهور فعلی ترجیح داد و یا به وی توصیه شد تا در این میدان با رییس قبلی این جمهور چشم در چشم نشود تا شاید اتفاق نامطلوبی رقم نخورد، زیرا برغم همه حرف ها و برنامه هایی که برای بی اعتباری روحانی از سوی رقبایش در این سال ها بویژه حاکم شدن جریان همسو اصولگرایان با میدان داری آنچه پایداری می نامند. کلید خورد فرصتی  برای تعیین تکلیف اعتماد و اعتبار هر کدام نزد مردم بود. هر چند که اعتقاد ها در حاکمیت بر این است دامن انتخابات مجلس خبرگان را نباید با بازی های سیاسی آلوده کرد اما انچه رقم می خورد را نمی توان از واقعیت ها ، حتی اگر دو رییس جمهور در یک انتخاب نگنجد را دور داشت!

  • نویسنده : یونس رنجکش